سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اعلام برگزیدگان جشنواره تابستانه آموزش مجازی


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلا‌ع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها (مأوا) مرتضی فاضلی مدیر آموزش‌های فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار داشت: در پی برگزاری دومین جشنواره تابستانه مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان از میان 4 هزار دانشجوی شرکت‌کننده، 400 نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند که به برگزیدگان جوایزی همچون کمک هزینه عتبات عالیات، کمک هزینه سفر مشهد مقدس، تبلت و جوایز نقدی اهدا شد.

مدیر آموزش‌های فرهنگی سیاسی نهاد درخصوص ماهیت برگزاری این جشنواره اذعان داشت: تابستان همواره فرصت مناسبی برای برنامه‌ریزی‌های غیر رسمی آموزشی و بهره‌برداری از یک دوره کوتاه مدت آموزشی است. همچنین این فرصت را به کاربران خواهد داد که از اوقات فراغتی که در این ایام دست می‌دهد استفاده بهینه کنند.

وی تصریح کرد: آموزش مستمر و هوشمند اصلی‌ترین رویکرد مرکز آموزش مجزای دانشگاهیان است و تابستان زمان مناسبی است تا در جایی که دانشجویان از فضای درس‌های رسمی دانشگاه به طور نسبی فاصله می‌گیرند در راستای نیازهای آموزشی خود از محتوای علمی این سامانه بهره گیرند.

فاضلی در مورد نحوه برگزاری این جشنواره گفت: این جشنواره از دو بخش اصلی و جنبی تشکیل می‌شد که حضور در هریک از این بخش‌ها شامل امتیازهایی برای شرکت‌کنندگان بود. بخش اصلی جشنواره شامل گذراندن دروس سامانه در 3 حوزه دروس معرفتی، دینی، فرهنگی، سیاسی و مهارت‌های عمومی بود که دانشجویان می‌بایست در 6 درس از 15 درس ارائه شده حداقل امتیاز لازم را کسب می‌کردند.

مدیر آموزش‌های فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: گفتارهایی پیرامون ولایت فقیه، تجوید و آواشناسی قرآن کریم، معادشناسی، احکام عمومی، اخلاق اسلامی دروس معرفتی دینی ارائه شده در این جشنواره است.

وی در ادامه افزود: دانشجویان همچنین در بخش دروس فرهنگی سیاسی قادر به انتخاب 2 درس از بین دروس مفهوم‌ شناسی جنگ نرم، مطالعات آمریکا شناسی، دستاوردهای کلان انقلاب اسلامی، جریان‌شناسی سلفی‌گری، آشنایی با شبکه‌های اجتماعی، جریان‌شناسی رسانه و روش تحلیل سیاسی بودند.

فاضلی ضمن تأکید بر ضرورت پرداختن به مهارت‌های عمومی در چنین جشنواره‌ای خاطرنشان ساخت: عناوینی همچون ویژگیهای انسان موفق، آنچه قبل از ازدواج باید بدانیم، زنان و مردان؛ تفاوتها و تشابهات مروری بر مهارتهای زندگی و مقاله‌نویسی از جمله دروسی است که در جشنواره تابستانه مرکز آموزش مجازی ارائه شد.

مدیر آموزش‌های فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: در بخش جنبی جشنواره این امکان به دانشجویان داده شده بود که با شرکت در بخشهای خوانش کتاب و مشارکت در هم‌اندیشی، تالارهای گفتگو دروس و حضور در جلسات زنده (آنلاین) که با حضور اساتید برجسته کشور برگزار می‌شد امتیازات خود را ارتقاء دهند.

گفتنی است مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان اولین مرکز ارائه خدمات آموزشهای مجازی در حوزه‌های دینی معرفتی، فرهنگی سیاسی و مهارتهای عمومی به دانشجویان و استادان دانشگاه است که تاکنون بیش از 100 درس گفتار تولید کرده است. علاقمندان به استفاده از خدمات آموزشی این مرکز می‌توانند به آدرس un.nahad.ir مراجعه و بصورت شبانه‌روزی از دروس آموزشی این مرکز استفاده کنند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
اعلام برگزیدگان 26 اردیبهشت ماه