سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



خیانتی که پای داعش را به قاهره باز کرد، چه بود؟


خیانتی که پای داعش را به قاهره باز کرد، چه بود؟العالم/ مردم مصر روز گذشته شاهد یک عملیات تروریستی حساب شده در جنوب قاهره بودند که در آن، شماری از نیروهای پلیس مخفی کشورشان به دست داعش ترور شدند. در همین حال، منابع امنیتی مصر اعلام کرده اند که "خیانت" برخی نیروهای امنیتی امکان انجام این عملیات را برای داعش فراهم کرد.

روز گذشته، هشت تن از نیروهای پلیس مخفی مصر که با لباس شخصی، سوار بر یک تاکسی، در حال عبور از منطقۀ حلوان در جنوب قاهره بودند، توسط سرنشینان خودرویی که پرچم های داعش را حمل می کردند و در حال تکبیر گفتن بودند، ترور شدند. مهاجمان پس از متوقف کردن خودروی نیروهای پلیس، در کمال خونسردی آنان را به گلوله بستند و، همزمان، به سوی افرادی که تلاش می کردند از بالکن خانه هایشان اتفاقات را دنبال کنند، شلیک می کردند. مهاجمان یک تصویر بردار نیز با خود به همراه داشتند تا از این عملیات فیلم بگیرد. تروریست ها بعد از شلیک بیش از 120 گلوله به سوی نیروهای پلیس و اطمینان یافتن از موفقیت آمیز بودن عملیاتشان، بی آنکه سر نخی از خود بر جا بگذارند، از محل حادثه گریختند.
این عملیات تروریستی یک نقطۀ عطف در عملیات های داعش علیه نیروهای پلیس و ارتش مصر در خارج از شبه جزیرۀ سینا به شمار می آید؛ زیرا تا پیش از این، عملیات داعش علیه نیروهای مصری در قالب حمله به مراکز امنیتی یا کمین در مسیر نیروهای مصری انجام می شد، اما عملیات اخیر نشان می دهد که داعش اطلاعات دقیقی دربارۀ نیروهای پلیس مخفی مصر داشته است.
در این میان، منابع امنیتی مصر اعلام کرده اند که این عملیات «در سایۀ خیانتی انجام شده که به داعش کمک کرده است تا از وجود نیروهای پلیس مخفی در خودرو مطلع شود».
این منابع می افزایند: «برای 4 افسر پلیس که در سال 2012 فارغ التحصیل شده و هم دورۀ پلیس هایی بوده اند که در این عملیات ترور شده اند، قرار احضار و بازداشت صادر شده است. اما آنان خود را پنهان کرده اند. همین مسأله گمانه زنی هایی دربارۀ نقش داشتن آنان در این حادثه پدید آورده است؛ زیرا نمی توان پذیرفت که این عملیات تروریستی به شکل اتفاقی پس از نا پدید شدن آنان رخ داده باشد».
گروه تروریستی "انصار بیت المقدس"، شاخۀ داعش در مصر" که شبه جزیرۀ سینا را پایگاه خود قرار داده است، پس از سرنگونی مرسی، عملیات های خود علیه نیروهای پلیس و ارتش مصر را به شدت افزایش داده است. برخی از کارشناسان عملیات اخیر را نیز در راستای انتقام گیری داعش از حکومت مصر در پروندۀ صدور احکام سنگین علیه عناصر اخوان المسلمین ارزیابی کرده اند. دستگاه قضایی مصر، هفته گذشته پروندۀ 6 عضو اخوان المسلمین، از جمله نحمد مرسی رئیس جمهور مخلوع این کشور، را به اتهام "جاسوسی برای قطر"، برای مفتی مصر ارسال کرد تا مجوز اعدام آنان را دریافت کند.



منبع: العالم


ویدیو مرتبط :
پای داعش به پاریس باز شد