راه‌اندازی سمن‌سرا در بندرعباس


معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان گفت: قصد داریم در صورت تامین اعتبار 4 سمن‌سرا راه‌اندازی کنیم و نخستین آن سال 95 در بندرعباس تاسیس می‌شود.

علی خواجه‌سینی در گفت و گو با خبرنگار سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) افزود: در حال حاضر 18 سمن جوانان در زمینه‌هایی مانند محیط زیست،هنر و سیاست در استان هرمزگان فعالیت می‌کنند که نیمی از فعالان آن دختر هستند البته قرار بود تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان استان به 20 سمن افزایش یابد و منتظر تایید دو سمن دیگر هستیم. سال آینده نیز باید تعداد آنان افزایش یابد. این سمن‌ها در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، هنری و سیاسی فعالیت دارند.

وی در ادامه گفت: یک میلیون و 500 هزار نفر جمعیت کل استان هرمزگان است که حدود 250 هزار نفر از آنان جوان هستند و بیش از این افراد را پسران تشکیل می‌دهند البته زنان در کل در فعالیت‌های جمعی مشارکت بیشتری دارند که شامل دختران جوان استان نیز می‌شود.

خواجه‌سینی در پایان درباره تشکیل تشکیل ستاد ساماندهی جوان در استان هرمزگان گفت: در سال جاری 8 ستاد استانی و حدود 8 ستاد شهرستانی درباره موضوعاتی مثل اوقات فراغت و آسیب‌های اجتماعی برگزار کرده‌ایم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
بندرعباس مال ، اسپانسر برنامه یک روز خوب از شبکه 1 سرا