ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



واکنش باشگاه ذوب‌آهن به مصاحبه مدیرعامل سپاهان در آستانه دربی اصفهان


  X  

تاریخ خبر : دوشنبه 1394.09.02 - 14:46

واکنش باشگاه ذوب‌آهن به مصاحبه مدیرعامل سپاهان در آستانه دربی اصفهان

فارس/ روابط عمومی باشگاه ذوب آهن در واکنش به صحبت‌های مدیرعامل سپاهان جوابیه‌ای را برای خبرگزاری فارس ارسال کرد.
روابط عمومی باشگاه ذوب آهن در واکنش به اظهارات روز گذشته باقریان مدیرعامل سپاهان جوابیه‌ای برای خبرگزاری فارس ارسال کرده که متن آن را در زیر می‌خوانید:
دربی پنجاه و پنجم دو باشگاه قدرتمند ورزش کشور این بار در حالی در ساعت 14 و 30 بعدازظهر سه شنبه سوم آذر ماه در ورزشگاه فولاد شهر و با سوت محسن ترکی داور موفق دربی‌های معروف ایران آغاز می‌شود که حساب آن از دیگر شهرآوردهای دو تیم فوتبال اصفهانی متفاوت است.
این بار قطب‌های اصفهانی فوتبال ایران که حداقل در یک دهه اخیر علاوه بر کنار زدن سرخابی‌های پرطرفدار پایتخت، موفق شده‌اند حریفان ریز و درشت دیگر شهرها و استان‌ها را نیز مقهور برنامه‌ریزی اصولی، یارگیری صحیح، شروع به هنگام اردوهای تمرینی – تدارکاتی پیش از فصل، انتخاب درست کادرفنی و مدیریت ساختارگرای خود کرده‌اند، در مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور به مصاف یکدیگر می‌روند. در واقع بدون شک یک تیم از دیار نصف جهان در فینال حذفی ایران حاضر خواهد بود و تیم برنده دیدار تماشایی همشهری‌ها، بازهم اصفهان را مثل همه سال‌های اخیر، در بالاترین سطح فوتبال ایران نگاه خواهد داشت.
دراین میانه و با توجه به هجمه‌های مختلف، غیرمنطقی و گاها ناجوانمردانه‌ای که در چند سال گذشته و به ویژه در پی اتفاقات هفته آخر دوره چهاردهم لیگ برتر برعلیه تیم فوتبال سپاهان به راه افتاد و به نوعی قهرمانی این تیم را خدشه دار کرد، قریب به اتفاق مردم و رسانه‌ها به نوعی تیم فوتبال تراکتورسازی را قهرمان واقعی لیگ دانستند، هر چند که باید اذعان کرد این تیم با اشتباه محاسباتی کادر سرپرستی و پشتیبانی خود قهرمانی را از کف داد و سپاهانی‌ها در ورزشگاه فولاد شهر بدون توجه به اتفاقات ورزشگاه یادگار امام شهر تبریز، بازی خود را بردند و جام قهرمانی چهاردهم را در آغوش کشیدند.
غرض از این یادآوری تلخ و شیرین آن که، دراین هیاهو و قیل و قال رسانه‌ای تبلیغاتی که همواره برعلیه باشگاه‌های موفق اصفهانی برپاست و به تازگی نیز درپی اتفاقات دیدار ذوب آهن پرسپولیس درجام حذفی و اضافه شدن اتهام جدید "باند اصفهانی‌ها در فدراسیون فوتبال" به کلکسیون هجمه‌های به راه افتاده برعلیه باشگاه‌های اصفهانی، لزوم اتحاد، یکدلی و انسجام دو باشگاه ذوب آهن و سپاهان بیش از پیش به چشم می‌آید. اتحادی که دراین شرایط خطیر اهمیتی دوچندانی پیدا کرده است و به نظر می‌رسد بایستی به طور جدی از سوی مدیران، مسئولین، پرسنل، کادر فنی، ورزشکاران و هواداران واقعی دو باشگاه و حتی اهالی زحمتکش و گمنام رسانه‌های ورزشی اصفهان، رعایت شود. در چنین موقعیتی نباید کوچکترین بهانه‌ای به دست دیگران داد و سبز و زرد در کنارهم و با هم، استیلای برحق فوتبال اصفهان را به مثابه سال‌های گذشته به فوتبال ایران ثابت کنند.
در طی همه این سال‌ها، این نگرش صحیح و منطق مدار، با پایبندی بر اصول حرفه‌ای حاکم و دوری از غوطه ور شدن در فضاهای احساسی و غیر اصولی، توسط مدیران عامل دو باشگاه معروف و قدیمی اصفهانی رعایت شده است. نمونه بارز و مثال زدنی آن، مصاحبه‌های پیاپی و تاثیرگزار"سعید آذری" مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن است که در موقعیت‌های مختلف پیش آمده، ازماهیت ساختارگرا و به دور از حاشیه‌های مرسوم دو باشگاه ذوب آهن و سپاهان دفاع جانانه‌ای به عمل آورده و همواره در برابر هجمه‌ها و حملاتی که به این دو باشگاه موفق و هواداران پرشور آنها می‌شود ایستاده است. در طی این سال‌ها چنین برخورد حرفه‌ای و همگرایی اصول مدار را از "محمد رضا ساکت"، "علیرضا رحیمی" و "مهرزاد خلیلیان" مدیران عامل سابق باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان نیز دیده بودیم که غیر از این نیز از این عزیزان انتظار نمی‌رفت، اما اینکه "اصغر باقریان" مدیرعامل فعلی باشگاه سپاهان در مصاحبه اخیر خود با خبرگزاری فارس و آن هم پیش از شهرآورد مهم دیار نصف جهان، از علاقه‌مندی صرف تمامی مردم شریف اصفهان به برد تیم فوتبال سپاهان در دیدار همشهری‌ها سخن گفته است، بسیار تعجب برانگیز و غیر حرفه‌ای جلوه می‌کند، آن هم از طرف مدیرعاملی که سالیان بسیار از فضای ورزش و جامعه شهر و استان اصفهان بدور بوده و در استان‌های دیگر مشغول به خدمت بوده است.
بدون تردید چنین سخنان یکسویه و تفرقه برانگیزی جز آب به آسیاب دشمن ریختن نیست و حتی قادر نخواهد بود هواداران محترم، دوس داشتنی و اصیل سپاهان را که در اختلاف پیش آمده مابین "محرم نویدکیا" اسطوره باشگاه سپاهان با مدیرعامل فعلی، پشتیبان و حامی کاپیتان سال‌های دور و نزدیک تیم فوتبال سپاهان مانده و فاصله خود را با مدیریت این باشگاه حفظ کردند، با ایشان آشتی دهد. چنین فرافکنی‌های ملموس و سطحی تنها سودی که دارد، شاید گذر مقطعی و کوتاه مدت از بحران‌های موجود برون سازمانی است ولاغیر.
درهرحال آن چه بیش از هر چیز و به ویژه در ذات نهاد ورزش به عنوان یک اصل حائز اهمیت وجود عینی دارد، رعایت انصاف در گفتار و کردار و پایبندی به اصل بی بدیل جوانمردی است و انتظار رعایت این مهم از سوی مقامات رسمی ورزشی، انتظاری بدیهی و بی توضیح محسوب می‌شود.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
حواشی اردوی سپاهان و ذوب آهن قبل از دربی اصفهان