سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



خواص سرکه‌شیره از منظر طب سنتی


به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, محمد دریایی درباره غذاهای مفید اظهار داشت: سرکه‌شیره یک نوشابه طبیعی بسیار باارزشی است که به رفع ضعف عمومی بسیار کمک می‌کند.

به‌گفته وی ترکیبی از سرکه انگور یا سرکه خرما و شیرۀ انگور که به‌نسبت‌های مشخصی ترکیب شده و دارای خواص غذایی و درمانی فراوانی است؛ این شربت، مقوی برای بدن، شیرافزا برای مادران و مؤثر در هضم غذا، مفید برای کبد و دستگاه گوارش، مفید برای درمان کم‌خونی و تقویت قوای جنسی است.

این مشاور طب سنتی عنوان کرد: این نوشابه و صدها نوشابۀ طبیعی ایرانی از قبیل آب زرشک، آب انار و محلول عسل و آب‌لیموترش می‌توانند جایگزین نوشابه‌های وارداتی غربی باشد که فرمول آن توسط کمپانی‌های صهیونیستی برای بیماری‌ها و اختلالات فیزیولوژیک، طراحی و برنامه ریزی شده است.

دریایی عنوان کرد: به‌طور عمومی برای افزایش ماندگاری محصولاتی مانند کشمش، آلو، مویز، میوه‌های خشک‌شده موادی شیمیایی مانند تیزاب و یا دود گوگرد می‌زنند که بسیار مضر است. توصیه می‌شود نوع طبیعی و آفتابی آن را انتخاب کنیم حتی اگر ظاهر شکیلی نداشته باشند.

وی ادامه داد: سویق ترکیبی از آرد بوداده شده جو و گندم سبوس‌دار است که در روایات نیز توصیه شده است. سویق برای کم‌خونی، ضعف بدن، رشد کودکان و مشکلات گوارشی بسیار مؤثر است. می‌توان سویق را با کمی عسل، گلاب و نیز آرد جوانه گندم ترکیب کرد و مصرف کرد. سویق عدس نیز برای کاهش خونریزی مؤثر است، همچنین از سایر حبوبات نیز سویق تهیه می‌شود.

این مشاور طب سنتی گفت: بُنه یک نوع پسته وحشی است که سرشار از آهن و پروتئین است و برای دردهای مفصلی و آرتروز، کم‌خونی و ضعف بدن و تقویت حافظه مفید است.

دریایی خاطرنشان کرد: بلغور شیر نتیجۀ فرآوری بلغور گندم با شیر محلی همراه با ادویۀ خاصی است که برای ناراحتی‌های گوارشی و معده مناسب است؛ بلغور شیر یک غذای آسان و فوری است.

انتهای پیام/*


ویدیو مرتبط :
طب سنتی - آیا سرکه سیب ناشتا سبب کاهش وزن می شود؟