سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



قاتل طلا فروش مشهدی در انتظار بخشش


به گزارش ایرنا، روز چهارشنبه ششم آبان ماه دو جوان مبادرت به سرقت از یک طلا فروشی در مشهد کردند که طی آن طلا فروش براثر درگیری و نزاع جان خود را از دست داد و سارقان نیز در کمتر از 48 ساعت توسط پلیس دستگیر شدند.
اینک بعد از گذشت 40 روز از وقوع این حادثه نخستین جلسه علنی دادگاه این دو متهم در حالی برگزار شد که هر دو از کار خود اظهار ندامت و پشیمانی کرده و از اولیای دم درخواست بخشش داشتند.
در این جلسه پس از توضیحات رئیس دادگاه در باره روند تشکیل جلسه و تأکیدات رئیس کل دادگستری استان در رسیدگی سریع و دقیق به این پرونده و سایر توصیه های قانونی به حاضران در جلسه، نماینده دادستان به قرائت کیفرخواست پرداخت و قاضی دادگاه از اولیای دم خواست دقایقی نسبت به خواسته های قانونی خود صحبت کنند.
زهرا اسماعیل نیا و غلامعلی احمدنیا به عنوان والدین فرد متوفی درخواست اشد مجازات و قصاص را مطرح کردند.
بعد از اظهارات پدر و مادر مقتول، قاضی دادگاه به اتهامات متهم ردیف اول پرونده از جمله قتل، حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز، مشارکت در سرقت مسلحانه و مشارکت در مخدوش کردن پلاک خودرو اشاره کرد.
پس از سخنان قاضی دادگاه، «ح-ح» متهم ردیف اول پرونده که متولد 1363 می باشد برای دفاع از خود به جایگاه دعوت شد.
وی با بیان اینکه به دلیل استعمال قرص در روز حادثه در حال عادی قرار نداشتم گفت: به هیچ عنوان قصد قتل نداشتم و نمی خواستم کسی را بکشم.
وی افزود: قصد داشتم با زدن ضربه چاقو وی را برای اخذ مال تهدید کنم اما به هیچ وجه نمی خواستم آسیبی به وی برسانم.
متهم ردیف اول پرونده سه اتهام دیگر مبنی بر حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز، مشارکت در سرقت مسلحانه و مشارکت در مخدوش کردن پلاک خودرو را پذیرفت.
وکیل این متهم نیز با بیان اینکه موکل من دچار یک افسردگی بسیار شدید است گفت: گاه ممکن است یک افسردگی زمینه جنون را به وجود آورد و به نظر می رسد در این زمینه پزشکی قانونی باید به صورت دقیق اظهار نظر کند.
متهم ردیف دوم پرونده «ع-آ » نیز برای بازگو کردن اتفاقات رخ داده به جایگاه دعوت شد.
وی که متولد سال 1370 است گفت: نیت اصلی ما سرقت بود و به هیچ وجه قصد نداشتیم کسی را مورد ضرب و جرح قرار دهیم و حتی به کسی صدمه بزنیم.
وی افزود: من در روز حادثه هیچ چاقویی را به همراه نداشتم و تمام صحبت هایی که درآن موقع انجام داده ام برای ترساندن صاحب مغازه بوده است.
وی ادامه داد: علاوه بر اینکه قصدی برای ارتکاب جنایت نداشتم به دلیل اعتیاد به مخواد مخدر در حالت طبیعی قرار نداشتم.
متهم ردیف دوم پرونده نیز اتهامات مبنی بر حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز، مشارکت در سرقت مسلحانه و مشارکت در مخدوش کردن پلاک خودرو را پذیرفت.
قاضی دادگاه پس از استماع سخنان طرفین به وکلای دو متهم فرصت داد ظرف یک هفته دفاعیات خود را به صورت کتبی به دادگاه ارائه دهند.
پس از اظهارات طرفین و در پایان جلسه دادگاه، متهمین در حالی که اشک از چشمانشان جاری بود از اولیای دم درخواست بخشش کردند.
رئیس دادگاه نیز در پایان جلسه علاوه بر تصریحات قانونی، پیشگیری از وقوع جرایم، آگاه سازی جامعه، ارتقای آگاهیهای عمومی و جنبه آموزشی حقوقی – قضایی را از دلایل برگزاری این جلسه به صورت علنی برشمرد.
در جریان سرقت ششم آبان ماه از طلا فروشی خیابان مفتح چهار مشهد، سارقان علاوه بر سرقت دو و نیم کیلو طلا، طلا فروش جوان را با سلاح سرد به قتل رسانده و از محل متواری شدند.
7498/ 6053

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
بخشش قاتل بالای دار