سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



توصیه‌های زمستانی برای لباس های زمستانی


پارس ناز/ همان گونه که می دانید پوشاک زمستانی به جهت نوع جنس و همچنین عوامل و شرایط محیطی، بیشتر از پوشاک فصول دیگر سال در معرض آسیب قرار دارند؛ بنابراین نحوه استفاده و همچنین نگهداری شان، نیازمند رعایت نکاتی است که در زیر به برخی از آنها اشاره خواهد شد:

۱- از آنجایی که کفش‌های چرمی معمولاً در مجاورت با باران و برف، حالت اولیه خود را از دست داده و به اصطلاح نافرم می‌شوند، هیچ گاه آنها را جهت خشک کردن سریع به همان صورت در مقابل رادیاتور، بخاری و یا شومینه قرار ندهید؛ زیرا به این ترتیب مرحله خشک شدن نیز با همان حالت ایجاد شده انجام خواهد گرفت. بلکه به محض ورود به خانه، داخل کفش را از روزنامه‌های مچاله شده پر کرده و در صورت دلخواه کنار منبع گرمازا قرار دهید. روزنامه‌ها هم رطوبت داخلی کفش را به خود جذب کرده و هم نقش قالب را برای آن ایفا می‌کند. برای قسمت ساق چکمه‌ها نیز از لوله‌های مقوایی داخل دستمال توالت یا دستمال سفره و روزنامه به طور همزمان استفاده کنید. به این ترتیب که قسمت داخل چکمه با روزنامه و قسمت ساق آن با در کنار هم قرار گرفتن لوله‌های مقوایی پر شود. (بنابراین پس از اتمام دستمال‌های لوله‌ای، مقوای داخل آن را برای این منظور نگه دارید.)
توصیه‌های زمستانی برای لباس های زمستانی

۲- در صورتی که آب به داخل کفشتان نفوذ کرده و برای خشک کردن آن عجله دارید، از سشوار استفاده کنید. به این ترتیب که سر سشوار را داخل کفش برده و با حرارت زیاد به مدت پنج دقیقه، فضای داخلی آن را برای استفاده مجدد در همان روز خشک کنید.

۳- اگر در کف کفش شما ترکی عمیق ایجاد شده و تا چند روز آتی فرصتی برای خرید کفشی نو ندارید، ترک موجود را به طور موقتی با چسب حرارتی پر کنید. این کار به نفوذ کمتر آب به داخل کفش کمک می‌کند.

۴- در صورتی که سر آستین کت و یا پالتوی شما پس از مدتی استفاده پیاپی ساییده و ظاهری نازیبا پیدا کرده ولی بقیه قسمت‌های لباس همچنان سالم و بدون مشکل است، نگران نشوید. در چنین شرایطی شما می‌توانید به لبه هر دو آستین تکه پارچه خزدار و یا نوار تزئینی بدوزید. البته جهت انجام این کار، هماهنگی با مدل و سبک لباس شرط اول است برای این منظور دوخت خز و یا نوار به یقه نیز می‌تواند به ایجاد این هماهنگی کمک کند. به این ترتیب کت و یا پالتوی شما جلوه‌ای نو خواهد یافت.

۵- پر کاربردترین پوشاک فصول سرد سال انواع لباس‌های بافتنی هستند که اگرچه ممکن است همگی آنها ظاهری شبیه هم داشته باشند ولی در واقع نوع نخ و مواد تشکیل دهنده آنها است که جنس لباس و نحوه نگهداری‌شان را تعیین می‌کند. به عنوان مثال اصطلاح گلوله گلوله شدن اغلب لباس‌های زمستانی این روزها به مشکل اصلی هنگام خرید این قبیل لباس‌ها تبدیل شده است. با توجه به تنوع موجود در میان جنس‌ها این تشخیص که کدام لباس در معرض این مشکل قرار می‌گیرد، کاری بسیار دشوار است. شما ممکن است با پرداخت هزینه‌ای گزاف لباس را تهیه کنید که پس از تنها چند بار استفاده نمای کهنه ای از آن برجای بماند بنابراین صرف نظر از مرحله تشخیص، حال که در نیمه زمستان به سر می‌بریم و اغلب خریدها مربوط به این فصل انجام شده است، می‌بایست برای ترمیم لباس‌های موجود که چنین نمای نازیبایی یافته‌اند، اقدام کنیم. این کار نیز با به کارگیری یک عدد تیغ ریش تراشی انجام پذیر است. به این ترتیب که تیغ را در جهت راه بافت پارچه بر روی قسمت‌های پرزدار بکشید. با این کار گلوله‌های ایجاد شده به راحتی از ته بریده شده و پارچه جلوه ای نو خواهد یافت. برای این منظور بهتر است از تیغ ریش تراشی نیمه تیز استفاده کنید. البته کاربرد برخی از ماشین‌های ریش تراش نیز عملی است.

۶- هرگز ژاکت و یا بلوز بافتنی خود را به خصوص در شرایطی که در مجاورت با باران و برف خیس و نمناک شده است به گیره آویز دیواری آویزان نکنید. زیرا به این ترتیب لباس کش آمده و محل قرارگیری بر روی گیره آویز در قسمت پشت گردن و یا یقه لباس به صورت برجسته باقی خواهد ماند. در این شرایط آویزان کردن بر روی چوب رختی بهترین کار ممکن است.

۷- از جمله دیگر مشکلات پالتوهای این فصل سرد به خصوص در رنگ‌های تیره، پرز گرفتن آنها است به این معنا که به عنوان مثال پالتوی مشکی شما پس از چند بار نشست و برخاست بر روی مبل و یا فرش پرزهای سفیدرنگی را به خود جذب کرده و از رنگ مشکی به دودی تبدیل می‌شود. برای رفع این مشکل دو راهکار وجود دارد: اول آنکه از جاروبرقی با سری مخصوص آن استفاده کنید دوم آنکه غلتک‌های مخصوص پرزگیر لباس که در فروشگاه های مربوطه عرضه می شوند را مورد استفاده قرار دهید. این غلتک‌ها از سطوح چسب دار تشکیل شده اند و با غلتاندن بر روی سطح پارچه کلیه پرزها را به خود جذب می‌کنند.

۸- برای پاک کردن شوره و سفیدک ایجاد شده بر روی کفش چرمی‌تان نیز دو راه وجود دارد یا از پارچه آغشته به محلول آب و سرکه به میزان مساوی استفاده کرده و یا بر روی آن قسمت‌ها وازلین بمالید.


ویدیو مرتبط :
ست لباس های زمستانی