سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نقش نیروهای مردمی در تشکل ضدداعش نبرد موصل


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه براثا نیوز در مطلبی با اشاره  به مواضعی که علیه نیروهای مردمی گفته می شود آورده است: این روزها بحث های زیادی درباره آمادگی برای عملیات موصل مطرح می شود اما واقعیت این است که این گفته ها از زمان اشغال موصل بارها از سوی ائتلاف وهابی موسوم به داعش مطرح شده است. این ائتلاف وهابی از سوی آل سعود سرکردگی می شود و کشورهای منطقه از جمله قطر و ترکیه و نیز برخی از سیاستمداران خارج نشین ضد روند سیاسی حامی آن هستند.

این رسانه عراقی می نویسد: نکته قابل تامل در بحث هایی که درباره آمادگی برای آزاد سازی موصل می شود، عداوت و دشمنی با نیروهای مردمی است.در بحث آزاد سازی موصل با مشارکت نیروهای مردمی در این عملیات مخالفت می شود. برای توجیه عدم مشارکت نیروهای مردمی مشکلات فرقه ای و طایفه ای و عدم اعتماد به مبارزان نیروهای مردمی یا شایعه پراکنی درباره اختلافات در داخل نیروهای مردمی و میان نیروهای مردمی و دولت را مطرح می کنند.این اقدامات در راستای اقدام هماهنگ شده است و فرماندهی نیروهای مردمی و گروهای مبارز و رزمندگان نیز از آن آگاه هستند.

براثا نوشت: حقیقت غیر قابل انکار این است که نیروهای مردمی و مبارزان آن امروز بیش از هر زمان دیگری قدرتمند هستند و به عنوان یک تشکل نظامی ملی مطرح می شوند.

نیروهای مردمی یک تشکل ملی عراقی اصیل است و هر گرایشی درباره مشارکت ندادن آن در نبرد موصل به مفهوم نادیده گرفتن بُعد ملی گرایی و حرکت در مسیرهای دیگر است.

این رسانه عراقی می افزاید: کنار گذاشتن نیروهای مردمی از هر نبردی ثابت کرده است که آزاد سازی و موفقیت دور از دسترس خواهد بود.گواه این مدعا این است که در پیروزی هایی که تاکنون به دست آمده است نیروهای مردمی نقش بارزی داشته اند.نبردهای که موفقیتی به همراه نداشته اند به این علت بوده که نیروهای مردمی در آن نقش نداشته اند و به علت فشارهای خارجی خواه از سوی آمریکایی ها یا هر طرف دیگر عربی کنار گذاشته شده اند و یا اینکه سیاستمداران وابسته به کشورهای عربی علیه این نیروها موضع گرفته اند.

براثا نوشت: دامن زدن به بحث کنار گذاشتن نیروهای مردمی از نبرد موصل در واقع تن دادن به این فشارها آنهم در مهمترین نبرد آزادی بخش است.این بار برای کنار زدن نیروهای مردمی توجیه دیگری مطرح شده است و آن عبارت است از اینکه مردم موصل خود باید آن را نجات دهند.موصل شهری کاملا سنی نشین نیست و شیعیان شبک، ترکمن های شیعه و کردها و ایزدی ها و مسیحی ها از دیگران بیشترند.

انتهای پیام/پ


ویدیو مرتبط :
کاروان نیروهای بسیج مردمی برای آزادسازی موصل