سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استفاده انگلیس از موشک «بریمستون» در حملات هوایی علیه مواضع داعش در سوریه


استفاده انگلیس از موشک «بریمستون» در حملات هوایی علیه مواضع داعش در سوریهایرنا/ وزارت دفاع انگلیس شامگاه دوشنبه در بیانیه ای تایید کرد که برای اولین بار از موشک های دقیق بریمستون در حملات هوایی این کشور علیه مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه استفاده شده است.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع انگلیس در بیانیه ای گفت: از موشک های بریمستون علیه یک کامیون حامل مهمات ونیز علیه جرثقیل های قابل حمل در میدان نفتی عمر استفاده شده است.
براساس بیانیه یادشده، داعش با استفاده از جرثقیل های یاد شده سعی داشته است که خرابی های ناشی از حملات قبلی هواپیماهای انگلیسی علیه این میدان نفتی در شرق سوریه، را تعمیر کند.
وزارت دفاع انگلیس در این بیانیه عنوان کرد که تمرکز حملات روز یکشنبه و صبح دوشنبه نیروی هوایی این کشور علیه مواضع داعش در اطراف شهر رقه بوده است.
در این بیانیه گفته شده که در این حملات از هواپیمای تورنادو و هواپیماهای بدون سرنشین و موشک های بریمستون و هلفایر استفاده شده است.
موشک هوابه سطح بریمستون که در سال 1999 میلادی به مرحله تولید رسیده است یک جستجوگر فعال راداری (نمونه توسعه یافته جستجوگر موشک Longbow Hellfire ) با فرکانس 94 گیگاهرتز (موج میلی متری) است که به منظور هدایت موشک به صورت خودکار در دماغه آن به کار رفته است.
موشک هدایت شونده لیزری بریمستون که بیش از یکصد هزار پوند قیمت دارد، می تواند یک هدف کوچک و با تحرک سریع را مورد اصابت قرار دهد .
این گونه موشک ها می توانند به نحوی هدفشان را نابود می کنند که یک انفجار مهار شده به وجود آورده و ترکش های بسیار کمی تولید کند. به همین خاطر ابزاری مناسب برای زدن اهداف کوچک و متحرک و نیز ترور به حساب می آید.
موشک بریمستون که علاوه بر جنگ افغانستان ، در سال 2011 علیه حکومت معمر قذافی در لیبی نیز مورد استفاده قرار گرفت، می تواند از ارتفاع 20 هزار پایی توسط یک جنگنده تورنادو جی آر 4 نیروی هوایی انگلیس شلیک شده و خودروهایی را که به میزان 70 مایل بر ساعت سرعت دارند هدف قرار دهد.


منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
حملات هوایی روسیه به مواضع داعش در سوریه