سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اینتل از بازار تبلت ها و گوشی های هوشمند خارج میشود


اینتل از بازار تبلت ها و گوشی های هوشمند خارج میشودمجله سخت افزار/ در این دوره رقابت بین گوشی های هوشمند داغ و بیرحمانه است اما وقتی صحبت از چیپست های گوشی های هوشمند و قدرت پردازنده های آنها شود داستان کمی متفاوت میشود. بدون شک اینتل مدتیست که سلطان بی منازع پردازنده های کامپیوتر های شخصی است اما این کمپانی مطرح در قسمت گوشی ها و تبلت های هوشمند رقبای قدرتمندی مانند سامسونگ و کوالکام در پیش رو داشت و این دو در این زمینه رهبری میکنند و اینتل و حتی انویدیا نیز سعی در رقابت با این دو چیپست ساز بزرگ دارند. حال اینتل استراتژی خود را عوض کرده و قصد دارد تمرکز خود را بر روی پروژه های دیگری از جمله حافظه، اینترنت اشیا، 5G، دیتا سنتر و FGPA ( مدار مجتمع دیجیتال برنامه پذیر ) بگذارد.

اما این تغییر برنامه و تمرکز بر روی پروژه های دیگر به این معناست که برخی چیز ها باید قربانی شوند و به نظر میرسد اینتل تجارت بخش موبایل ها و تبلت ها را حداقل در این برهه از زمان رها خواهد کرد. بر اساس گزارشی که از سوی وب سایت AnandTech منتشر شده و البته از سوی اینتل نیز تائید شده است، اینتل برنامه ی ساخت چیپست های Broxton و SoFIA را کنسل خواهد کرد و این یعنی اینتل برنامه ی ساخت تمامی گوشی ها و تبلت هایی که قرار بود از چیپست های این کمپانی استفاده کنند را کنسل کرد که بخشی از آنها نیز به خانواده ی Atom X3 برمیگردد.

خبر مشابه دیگری نیز از سوی تحلیلگر Patrick Moorhead منتشر شده است که همیشه مدارک محکم تری را در دست دارد و البته از سوی اینتل نیز مورد استقبال قرار گرفته است. در حالی که اینتل به عنوان غول سازنده ی چیپست کامپیوترهای شخصی شناخته میشود، این کمپانی سرمایه گذاری هنگفتی را در بخش موبایل برای ساخت فقط چند مدل انجام داده است. یکی از بهترین گجت هایی که با همکاری اینتل ساخته شد تبلت Dell Venue 8 7000 که موفقیت خوبی را برای هر دو کمپانی در پی داشت و این تبلت از طراحی زیبا، کیفیت ساخت بسیار خوب و عملکرد عالی بهره میبرد. اما اگر کمی در این مورد فکر کنیم که چه محصول دیگه ای از سوی اینتل در این زمینه به محبوبیت رسیده است به گزینه های زیادی نمیرسیم.

هیچ سخنی در مورد اینکه اینتل چه زمانی به دنیای گوشی های هوشمند باز گردد زده نشده است. همچنین اینتل هیچ چیزی را در مورد پروژه ی Willow Trail Project نیز مشخص نکرده است اما به نظر میرسد مدتی تا معرفی محصولات این پروژه طول بکشد اما جزئیاتی در مورد زمان ساخت و زمان ورورد به بازار گفته نشده است. احتمالا این دوره زمان خوبیست که اینتل بر روی نقاط قوت خودش تمرکز کند. پروسه ی ادغام شدن تبلت ها و کامپیوترهای شخصی ادامه خواهد داشت و این تبلت های قدرتمند نیازمند پردازنده های قدرتمند مشابه کامپیوترهای شخصی خواهند بود و ممکن است این جایگاه اصلی اینتل در صنعت موبایل باشد و اگر اینتل در این زمینه خود را به سامسونگ و کوالکام برساند مطمئنا رقابت دیدنی و جذاب خواهد بود.

نظر شما در مورد تصمیم اینتل چیست؟



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: مجله سخت افزار


ویدیو مرتبط :
تبلت یا گوشی های هوشمند