سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پکن گزارش پنتاگون درباره فعالیت نظامی چین را «تحریف شده» خواند


پکن گزارش پنتاگون درباره فعالیت نظامی چین را «تحریف شده» خواندمهر/ چین گزارش سالانه وزارت دفاع آمریکا پیرامون فعالیتهای نظامی چین را تحریفی عامدانه خواند که به اعتماد متقابل لطمه جدی زده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع آمریکا در گزارش سالانه خود پیرامون فعالیتهای نظامی چین- که روز جمعه به کنگره فدرال ارائه نمود- اعلام کرد که بنابر پیش بینی ها چین در سال جاری زیرساختهای نظامی مهمی از جمله سیستمهای ارتباطاتی و دیده بانی را به جزایر مصنوعی در دریای چین جنوبی اضافه خواهد کرد.
خبرگزاری رسمی چین (شین هوآ) گزارش داد که «یانگ یوجون» سخنگوی وزارت دفاع چین با ابراز «نارضایتی عمیق» و «مخالفت قاطعانه» با گزارش پنتاگون اظهار داشت که این گزارش «به شدت به اعتماد متقابل لطمه زده است».

سخنگوی وزارت دفاع چین در ادامه اظهارات خود،‌ گزارش سالانه وزارت دفاع آمریکا را فاقد شفافیت و «القاء کننده» تهدید نظامی چین خواند که سیاستهای دفاعی چین را «عامدانه تحریف کرده است» و فعالیتهای نظامی این کشور در دریاهای چین شرقی و جنوبی را «بطور غیرمنصفانه ای» تشریح می کند.

یانگ تصریح کرد که چین یک سیاست دفاع ملی را دنبال می کند که فی نفسه دفاعی است و افزود که گسترش و اصلاحات نظامی این کشور با هدف حفظ حاکمیت،‌ امنیت و یکپارچگی سرزمینی و تضمین توسعه صلح آمیز چین صورت می گیرد.

این سخنگوی وزارت دفاع چین همچنین گفت که این آمریکاست که همواره فعالیتهای نظامی مشکوک دارد و با ارسال مکرر جنگنده ها و ناوهای جنگی خود به منطقه شرق آسیا، قدرت نظامی خود را به رخ می کشد. وی افزود که علی رغم ادعای آمریکا مبنی بر آزادی دریانوردی در دریای چین جنوبی،‌ این کشور به میلیتاریزه کردن این منطقه با «نیت اِعمال هژمونی» می پردازد.

گفتنی است که در گزارش پنتاگون آمده است که افزایش برنامه ریزی شده زیرساخت نظامی، به چین «پایگاههای غیرنظامی- نظامی» طولانی مدت در آبهای مورد مناقشه می بخشد. این گزارش مدعی شد که چین پروژه های اصلی آبادسازی مناطق مورد مناقشه را در ماه اکتبر کامل کرده و حال تمرکز خود را به توسعه زیرساختها از جمله احداث سه باند فرودگاه به طول سه کیلومتر و مناسب برای جتهای جنگنده پیشرفته معطوف کرده است.

اما سخنگوی وزارت دفاع چین ضمن دفاع از این ساخت و سازها،‌ اکثر این پروژه ها را غیرنظامی دانسته که به اجرای مسئولیتها و وظایف بین المللی چین یاری می رساند.
لازم به ذکر است که این گزارش پنتاگون درست در زمانی به کنگره فدرال آمریکا ارائه شد که تنش بر سر قلمروهای دریایی مورد ادعای چین- که با اعتراض چندین کشور آسیایی روبروست- افزایش یافته است. واشنگتن پکن را به میلیتاریزه نمودن دریای چین جنوبی متهم می نماید و در مقابل،‌ پکن نیز از افزایش گشت دریایی و مانور نظامی آمریکا در این منطقه از آسیا انتقاد کرده است.



منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
پنتاگون در واکنش به مانور سپاه: به قدرت نظامی ...