دلبری مینی‌ون جدید کرایسلر با ظاهر جدید و فناوری روز دنیا


کرایسلر 30 سال قبل مینی ون را ابداع کرد و اکنون با امید به محبوبیت مجدد، این خودرو را با ظاهری شبیه یک شاسی بلند، امکانات پیشرفته و نخستین مدل هیبریدی از نو ابداع می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، کرایسلر پاسیفیکا 2017 قرار است در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شود و در بهار آینده روانه بازار فروش می‌شود. این مدل جانشین کرایسلر تاون اند کانتری و داج گرند کاراوان می‌شود و فیات کرایسلر اتومبیل امیدوار است روند نزولی فروش مینی ون با عرضه این مدل معکوس شود.

مینی ون کرایسلر زمانی که برای نخستین بار در سال 1983 عرضه شد، به دلیل درهای کشویی و فضای داخلی جادار با استقبال خانواده‌های پرجمعیت آمریکایی روبه‌رو شد. تا اوایل دهه 1990 کرایسلر سالانه بیش از 500 هزار دستگاه فروش داشت و فروش مینی ون در آمریکا در سال 2000 به رکورد 1.37 میلیون دستگاه رسید.

اما زمانی که شرکت‌های خودروسازی شروع به تولید کراس اوور کردند، فروش مینی ون ضربه خورد. کراس اوور شاسی بلند کوچکی است که همانند مینی ون فضای داخلی زیادی دارد اما شباهت زیادی به خودروهای سواری معمولی داشته و اقتصاد سوخت بهتری هم دارد. این امر باعث شد مینی ون به یکباره از چشم بازار بیافتد.

فیات کرایسلر اتومبیل که مالک کنونی کرایسلر است، سال گذشته کمتر از 200 هزار مینی ون در آمریکا فروخت.

مدیر خودروی فیات کرایسلر اظهار کرده است، خودروی کاملا متفاوت شایسته یک نام جدید است و این شرکت نام پاسیفیکا را انتخاب کرده که نام یک شاسی بلند کوچک کرایسلر است که یک دهه قبل عرضه شده بود.

پاسیفیکا ظاهر جذابتری داشته و کف آن به زمین نزدیکتر و چرخهای آن بزرگتر شده است و با چراغهای جلو و عقب LED و نوارهای روشن دور پنجره‌ها شکل لوکسی پیدا کرده است با اینهمه فیات کرایسلر می‌داند ظاهر برای مقابله با حریفانی مانند هوندا اودیسه و تویوتا سیه‌نا که سالهاست سهم بازار کرایسلر را تصاحب کرده‌اند، کافی نیست. از این رو پاسیفیکا تنها مینی ونی خواهد بود که با یک مدل پلاگین هیبریدی عرضه می‌شود. این مدل تا 30 مایل از نیروی الکتریکی استفاده می‌کند و سپس موتورهای بنزینی آن به کار می‌افتند. مدل‌های بنزینی پاسیفیکا موتور V-6 3.6 لیتری با قدرت 287 اسب بخار دارند. کرایسلر همچنین اعلام کرده مینی ون جدید سبک‌تر از مدل‌های پیشین است که به معنای اقتصاد سوخت بهتر است.

همچنین برای باز و بسته کردن در پاسیفیکا همانند درهای کشویی مدلهای قبلی نیازی به استفاده از دست نیست و درهای خودرو به شکل اتوماتیک با تکان دادن پا در پایین در، باز می‌شوند. همچنین این مینی ون به شکل اتوماتیک می‌تواند پارک کند و سیستم سرگرمی عقب خودرو، دو صفحه نمایش لمسی 10 اینچی دارد که به سرنشینان امکان می‌دهد به تماشای فیلم، بازی یا گشت و گذار در اینترنت بپردازند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
جدیدترین فناوری های روز دنیا - قسمت اول