سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



صدور ۱۸۹ هزار گذرنامه از ابتدای ماه صفر/تردد بدون گذرنامه امکانپذیر نیست/باز بودن مرزها به صورت ۲۴ ساعته و کنترل گذرنامه در کمتر از یک دقیقه


دکتر محمد بابایی رئیس پلیس گذرنامه و مهاجرت ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در مورد تعداد گذرنامه صادر شده برای تشرف به عتبات عالیات از ابتدای ماه صفر تاکنون اظهار داشت: تا این لحظه 189 هزار گذرنامه صادر شده است.

رئیس پلیس گذرنامه و مهاجرت ناجا تصریح کرد: این آمار با توجه به ماه قمری یعنی از یکم تا هشتم ماه صفر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 35 درصد افزایش داشته که نویدبخش آن است که تعداد زائران بیشتری برای عتبات عالیات خواهیم داشت.

این مقام ارشد اداره گذرنامه در خصوص ساعات کاری دوایر گذرنامه و دفاتر پلیس+10 بیان داشت: از شنبه گذشته تا به امروز ساعات کاری دوایر گذرنامه و دفاتر پلیس+10 تا ساعت 18:30 افزایش داشته است؛ همچنین در روز جمعه نیز فعالیت این مراکز تا ساعت 14 خواهد بود.

وی گفت: در اداره گذرنامه، برای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به زائران از ساعت 7 صبح تا هر زمانی که مراجعه‌کننده حضور داشته باشد فعالیت داشته؛ به طور مثال در عصر روز پنج‌شنبه تا ساعت 18:30 پذیرای زائران بوده‌ایم.

دکتر بابایی در مورد صدور یک روزه گذرنامه اظهار داشت: چاپ گذرنامه یک روزه است اما پروسه تحویل آن به زائران 3 روز به طول می‌انجامد.

رئیس پلیس گذرنامه و مهاجرت ناجا تأکید کرد: امسال مقرر شده که هیچکس بدون گذرنامه تردد نکند؛ به همین دلیل تسهیلات بسیار زیادی اندیشیده شده که افزایش ساعات کار دوایر گذرنامه و دفاتر پلیس +10 نیز از این جمله است.

وی به اتفاق سال گذشته پرداخت و افزود: عبور بدون گذرنامه از مرز در سال گذشته یک اتفاق و یک حادثه بود که تبدیل به حماسه حضور شد؛ اما مفهومش این نیست که قابل تکرار باشد.

این مقام ارشد اداره گذرنامه داشتن گذرنامه را به دلیل رعایت نکات ایمنی الزامی دانست و ادامه داد: زائران حتماً نسبت به اخذ گذرنامه اقدام کرده و از مراجعه بدون گذرنامه به مرزها خودداری کند چرا که امکان تردد بدون گذرنامه وجود ندارد.

دکتر بابایی فضای معنوی جنوب کشور، فضای معنوی‌تری نسبت به غرب کشور عنوان و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تردد انفرادی و جمعی زائران در مرزهای جنوبی کشور بیشتر است اما در غرب کشور هنوز حرکت زائران اربعین حسینی فعال نشده و تردد زائران به صورت کاروان‌های معمولی برای زیارت عتبات است.

رئیس پلیس گذرنامه و مهاجرت ناجا به فعالیت 24 ساعته مرزها اشاره و بیان داشت: علاوه بر افزایش 300 درصدی گیت‌ها، ساعات کنترل شبانه‌روزی در مرزها برقرار است و برای تردد زوار هیچ محدودیت زمانی وجود ندارد.

دکتر بابایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کنترل گذرنامه زائران در گیت‌ها در کمتر از یک دقیقه انجام می‌شود و زائران بدون هیچ توقفی از گیـت‌ها عبور خواهند کرد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
صدور گذرنامه برای زائرین کربلای معلی