سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سیاست‌های ترامپ موجب جدایی آمریکا از باقی جهان می‌شود


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا روز شنبه به گروهی از دانشجویان فارغ‌التحصیل، گفت که «شما بدترین کابوس دونالد ترامپ» هستید».

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در اینباره گزارش کرد، وی در مراسم جشن فارغ‌التحصیلی در دانشگاه «نورث ایسترن» شهر «بوستون» ایالت «ماساچوست» آمریکا به ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اشاره کرد و گفت: «شما دارای بزرگترین تنوع نژادی و قومیتی در تاریخ این دانشگاه هستید. به بیان دیگر، شما بدترین کابوس ترامپ هستید».

وی همچنین پیشنهادات نامزد جنجالی جمهوری خواهان در خصوص سیاست خارجی را به باد انتقاد گرفت و هشدار دارد که این سیاست‌ها ممکن است موجب جدایی آمریکا از باقی جهان شود.

کری در اینباره توضیح داد: «وقتی طیفی از چالش‌هایی که جهان با آن درگیر است را درنظرمی‌گیرید، اکثر کشورها با نگرانی درباره حضور آمریکا به خواب نمی‌روند بلکه آنها نگران هستند که در نبود ما چه رخ خواهد داد. ما فریب نمی‌خوریم».

کری همچنین به استفاده «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا از عبارت «جارزن کارناوال» برای «دونالد ترامپ» اشاره کرد و گفت: «ما اگر قرار بود به توصیه‌های جارزن‌های کارناوال گوش بدهیم، هرگز در صدر قرار نمی‌گرفتیم. این افراد  وانمود می‌کنند که قدرتمندترین کشور روی زمین می‌تواند با درون گرایی و پنهان شدن پشت دیوارها، همچنان عالی باقی بماند و این در حالی است که در عصر فناوری چنین چیزی غیرممکن است و حتی تلاش برای اینچنین بودن، غیرعاقلانه است.»

انتهای پیام/م


ویدیو مرتبط :
سیاست جدید ترامپ حفظ گروه تروریستی داعش در منطقه !