فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



دانش آموزان سفیران فرهنگ سلامت در جامعه هستند


به گزارش خبرنگار ایرنا، ولی حسینی عصر روز چهارشنبه در مراسم افتتاح برنامه های هفته سلامت در هنرستان دخترانه شرف بوكان افزود: دانش آموزان در مدارس با مولفه های سلامت در بخش های مختلف خود مراقبتی، سلامت روحی، روانی، اجتماعی و غیره آشنا شده و اطلاعات كسب شده را می توانند به خانواده ها و دوستان و آشنایان خود منتقل كنند.
وی گفت: دانش آموزان برای ترویج سلامت در جامعه می توانند پل مستحكم، فعال و بانشاطی را میان خانواده ها، جامعه و محیط مدرسه ایجاد كنند.
حسینی افزود: جامعه ما از مرحله بیماری واگیر به مرحله بیماری غیر واگیر حركت كرده و از این رو باید به تحرك جامعه به خصوص دانش آموزان توجه ویژه ای داشته باشیم.
وی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد با ایجاد المپیادهای درون مدرسه ای بیش از 75 درصد دانش آموزان برای حضور در آن راغب شده و از آن استقبال كرده اند كه این می تواند از كم تحركی دانش آموزان جلوگیری كند.
معاون سلامت و تربیت بدنی اداره كل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی اظهار كرد: برای تغذیه سالم در میان دانش آموزان نیز تغییرات گسترده ای در بوفه مدارس ایجاد شده و در حال ایجاد است.
حسینی با اشاره به اینكه شعار امسال هفته سلامت غلبه بر دیابت است، افزود: در همین راستا مواد غذایی مانند پفك، چیپس، لواشك، سوسیس، كالباس و نوشابه های گازدار كه مواد غذایی غیر ایمنی هستند، از بوفه مدارس حذف و مواد غذایی ایمن در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، در این مراسم امام جمعه، مدیر شبكه بهداشت و درمان بوكان، مدیر آموزش و پرورش بوكان و دیگر مسئولان شهرستانی نیز حضور داشتند.
هرساله از یكم تا هفتم اردیبهشت ماه به عنوان هفته سلامت در جمهوری اسلامی ایران انتخاب شده كه در این هفته برنامه های مختلفی برای ارتقای سلامت جامعه تبلیغ می شود.
شهرستان بوكان با 225 هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی قرار دارد.
7510/6185/1905

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پیاده روی دانش آموزان به مناسبت هفته سلامت