سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پایان چشم انتظاری کودکان «مرجان»


به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، چه کنند، چشم انتظاری سخت است، خودت را جای آنها می‎گذاری، می‎بینی که اصلا هم دوست نداری در این اوضاع پیچیده خبر بد بشنوی، تازه دوست داری همه خبرها از جنس امید باشد، حتی حاضری به تو دروغ بگویند و تو هم به خودت وعده بدهی، آن هم از جنس زندگی، پیدایش نکرده‎اند! پس احتمال دارد زنده باشد؛ چه کنند، چشم انتظاری بد دردی است آن هم چشم‎های منتظر به در مانده، کودکانی که همه چیزشان مادر است.

*قطعی شدن کوچ ابدی تنها بانوی فرماندار گلستان

دیگر کسی او را نخواهد دید و دو یادگار کوچک تنها بانوی فرماندار گلستان، از این به بعد تنها باید از قاب شیشه‎ای، نظاره‎گر صورت مهربان مادری باشند که خاطرات زیبای مادری‎اش در تصویر به جامانده از دیروز به یادگار مانده است.

سرانجام با خبر استاندار گلستان مبنی بر در گذشت قطعی «مرجان نازقلیچلی» فرماندار شهرستان ترکمن و یافتن وی در بین دفن‎شدگان مکه مکرمه، ابر تردید کنار رفت و کوچ ابدی وی قطعی شد.

این خبر اگر چه بسیار تاسف‎بار بود، اما حداقل انتظاری که خانواه این مرحومه و دیگر خانواده‎های مفقودان حادثه منا دارند این بود که مطمئن شوند، رحلت عزیزانشان قطعی است و بیهوده چشم ‎‎انتظار نمانند هرچند خیلی از خانواده‎ها هنوز چشم‎انتظار هستند و با وجود آنکه بارها گفته شد درگذشت عزیزانشان قطعی است، اما هنوز در ته دلشان امیدوار هستند.

اکنون خانواده این مرحومه، اگر چه این روزها بیش از گذشته طعم تلخ هجران عزیزشان را تجربه می‎کنند، اما می‎توانند دیگر آسوده باشند و دلشان را به خدایی بزرگ بسپارند که عزیزشان در حریم خانه‎اش دفن است.

بدون شک حادثه منا برای مسلمانان گلستانی‎ها به ویژه قوم نجیب و مذهبی ترکمن تلخ‎ترین حادثه‎ای بود که هرگز از یادها نخواهد رفت و تلخی این هجران همچنان در سینه غم‎زده خانواده‎های سوکوار باقی خواهد ماند.

*هنوز برخی از گلستانی‎ها چشم انتظار عزیزانشان هستند

درگذشت تلخ  49 حاجی گلستانی در حادثه منا و عروج الهی آنها حادثه‎ای بی‎نظیر و دردناک را برای قومی رقم زد که به صبوری و پذیرش مشیت الهی شهره است، اما بدون شک این درد جانکاه برای مردمی که چشم‎انتظار پدران، مادران و عزیزانشان بودند تا در لباس سفید بازگشت از خانه خدا زیارتشان کنند، یک شوک سخت و باورنکردنی است.

استاندار گلستان، در آخرین اظهارنظر خود از تعیین وضعیت «مرجان نازقلیچی» فرماندار فقید شهرستان بندرترکمن و شناسایی مشخصات وی در جمع دفن‌شدگان در عربستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، «حسن صادقلو» در آئین بزرگداشت جان‌باختگان منا در مصلای بزرگ اهل سنت گنبدکاووس اظهار کرد: با شناسایی مشخصات این مرحومه معلوم شد پیکر مطهر ایشان در جمع دفن‌شدگان حادثه منا در عربستان سعودی است و به این ترتیب سایر فرضیه‌ها نقض شده‌ است.

وی با بیان اینکه در این حادثه دردناک باوجود همه تلخی‌ها و مصیبت‌های بی‎شمارش رفتار مردم عزیز ترکمن در استان گلستان برای همه ما الهام بخش بود، اظهار کرد: مردم ترکمن پس از این حادثه با صبر، فکورانه و همراه با سیاست‌های نظام و انقلاب بردبارانه رفتار کردند و مانع هرگونه سوء استفاده دشمنان نظام و انقلاب شدند که به واقع باید از این درک صحیح و عمیق تشکر ویژه کرد.

*تعیین تکلیف مفقودان حادثه منا تنها درخواست گلستانی‎ها 

صادقلو با تاکید بر تقدیر چند باره ریاست محترم جمهور از منزلت و صبوری مردم ترکمن خاطرنشان کرد: مردم گلستان 49 حاجی در این حادثه از دست داده‌اند که 48 تن از آنها از اهل سنت و 47 تن از ترکمن‌ها بودند و به عبارتی آسیب‌دیده‌ترین مردم کشور در این حادثه دردناک بوده‌اند، اما با حلم و بردباری خود در عین عزتمندی درس بزرگی به همه جهان اسلام دادند.

وی همچنین از زحمات ویژه سازمان حج و زیارت برای زائران و حجاج گلستانی امسال تقدیر کرد و گفت: باوجود همه فشارها سازمان حج و زیارت امسال سهمیه استان گلستان را به دلیل تقاضاهای مکرر برادران و خواهران اهل تسنن در عمره و تمتع افزایش داد که قابل تمجید است.

اگر چه به نظر می‎رسد تکلیف فقدان برخی از مفقودان حادثه منا مشخص شده، اما هنوز گلستان چشم‎انتظار تعیین تکلیف دیگر حجاجی است که هنوز اثری از آنها نیست و این وظیفه برعهده مسئولان استان است که به طور جدی از سوی سازمان حج و زیارت پیگیر وضعیت آنان باشند.

خبرگزاری فارس در گلستان، ضمن تسلیت دوباره و ابراز همدردی با تمامی بازماندگان حادثه تلخ منا در گلستان به ویژه مردم شریف خطه ترکمن صحرا، امیدوار است، ملت ایران دیگر شاهد چنین بی‎حرمتی و جنایت از سوی خاندان سرسپرده و  ناپاک سعودی نباشد.

برای عضویت در کانال ارتباطی خبرگزاری فارس ویژه استان گلستان کلیک کنید.

انتهای پیام/83002/ب40


ویدیو مرتبط :
پایان چشم انتظاری یک مادر شهید