هشدار؛ جدی گرفتن امحاء رسید دریافت و تغییر رمز بانکی


به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس فتا، علیرضا آذر درخش افزود: در آخرین شگرد مجرمان سایبری مشاهده شده این افراد با جمع آوری مدراک موجود در پاکت ها که در سطل زباله دستگاه های خود پرداز یا بانکها بوده از حساب مشتریان این بانکها سرقت می کنند.

وی در تشریح شگرد این مجرمان گفت: با توجه به وجود اطلاعات کارت بانکی افراد در پاکت مدارک همراه کارت های بانکی و عدم دقت شهروندان در امحا این مدارک، مجرمان با جمع آوری این مدارک به شماره حساب افراد دسترسی پیدا کرده و از حساب آنها برداشت می کردند.

آذر درخش افزود: ضرورت دارد شهروندان در هنگام دریافت کارت جدید بانکی، یا تعویض و صدور مجدد آن، حتما مدارک موجود در پاکت همراه کارت بانکی را که رمزها و شماره های کارت و سایر مشخصات صاحب کارت بانکی در آن درج شده است را به طور کامل امحاء کرده و از پاره کردن و انداختن آنها در سطل های زباله دستگاه های خودپرداز یا بانکها خودداری کنند.

این مسئول ادامه داد: حتی هنگام دریافت رمز دوم برای کارتهای بانکی در دستگاه های خودپرداز رسید این امر را نیز به طور کامل امحاء کنید که قابلیت بازیابی نداشته باشد.

سرپرست اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به شهروندان توصیه کرد: در هنگام دریافت پاکت رمز کارت بانک خود از شعبه به سلامت و پاره نبودن پاکت دقت کنند و به محض وصول رمز کارت صادره، به دستگاه خودپرداز شعبه مراجعه و همه رمزهای خود را از جمله رمز کارت، رمز موبایل بانک و رمز دوم را تغییر دهند.

آذردرخش با بیان اینکه رمز اول و دوم کارت شما محرمانه است، گفت: از ارائه اطلاعات محرمانه کارت خود به دیگران خودداری کنید؛ کد CVV2 کارت شما نیز محرمانه است.

وی در پایان گفت: با توجه به افزایش این موضوع برای جلوگیری از وقوع چنین جرائمی و برخورد قاطع با آنها، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا از هموطنان درخواست می کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمی با ما در میان بگذارند.


ویدیو مرتبط :
گرفتن رسید بانکی