استقبال مردمی از انیمیشن «فهرست مقدس» در روز اول سینما انقلاب


استقبال مردمی از انیمیشن «فهرست مقدس» در روز اول سینما انقلابتسنیم/ نخستین روز هم‌اندیشی سینما انقلاب با اکران فیلم‌های «لانتوری»، «فهرست مقدس» و «من» آغاز شد.
اتفاق ویژه روز اول هم‌اندیشی سینما انقلاب اکران انیمیشن «فهرست مقدس» بود. این اکران به خوبی نشان داد که انیمیشن‌هایی که امسال علی‌رغم قول مسئولان وزارت ارشاد، فرصت اکران در جشنواره فجر را پیدا نکردند، مخاطبان بسیاری دارد؛ به گونه‌ای که در اولین روز از سینما انقلاب، استقبال گسترده‌ای از این فیلم شد و تالار سوره حوزه هنری مملو از تماشاگرانی بود که این انیمیشن را از نزدیک و به همراه عوامل تولید آن دیدند؛ این در حالی است که فیلم «لانتوری» که قبل از این انیمیشن اکران می شد، مورد استقبال تماشاگران قرار نگرفت.
«فهرست مقدس» روایتگر داستانی تاریخی قرآنی است که ماجرای آن در شهر «نجران» کشور «یمن» می‌گذرد و زمان آن به صد سال قبل از ظهور دین اسلام باز می‌گردد. استفاده از افکت صوتی مناسب و طراحی کاراکترهای جذاب و متناسب باعث شد تا این کار مورد تشویق حاضران قرار گیرد.
پس از این اکران، نشست نقد و بررسی آن با حضور محمد امین همدانی کارگردان این اثر و سید محمد روحانی پژوهشگر و تاریخ دان برگزار شد. در این نشست همدانی با حاضران به بحث و گفتگو نشست و به سوالات آن ها پاسخ داد.
در این نشست، همدانی درباره عدم توجه جشنواره فجر به انیمیشن گفت: در جشنواره امسال تلاش شد تا بسیاری از آثار دیده نشود. البته زمانی هم که متوجه شدم فیلم «بادیگارد» در خیلی از بخش‌ها نامزد دریافت جایزه نشده است، فهمیدم که این فرضیه درست است. قطعاً در این چنین جشنواره‌ای کسی نگران جایزه نیست و مهم دیده شدن اثر است. کما این که در جشنواره 33 ام نیز تلاش کردند تا «شاهزاده روم» دیده نشود، اما دیده شد. این موضوع انگشت اتهام را به سمت جشنواره فجر نشانه می‌گیرد.
در پایان روز اول، فیلم« من» به کارگردانی سهیل بیرقی نیز اکران شد.
هم‌اندیشی سینما انقلاب از 20 تا 27 بهمن ماه در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود و در روز 30 بهمن به برگزیدگان ققنوس آثار برگزیده اهدا خواهد شد.


منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
انقلاب ایران، مردمی ترین انقلاب تاریخ