سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چتر خدمات بیمه سلامت برای اتباع بیگانه استان مرکزی گسترده شد


دکتر محمدرضا جیریایی روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تفاهم نامه بین وزارت کشور، کمیساریای عالی پناهندگان و بیمه سلامت ایران، اتباع بیگانه ساکن در کشور که کارت آمایش و تردد برخوردار هستند می توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و از خدمات این سازمان بهره مند شوند.
وی ادامه داد: این افراد برای برخورداری از خدمات بیمه سلامت به سه گروه اقشار آسیب پذیر، اقشار غیر آسیب پذیر و بیماران خاص تقسیم بندی شده اند که حق بیمه هریک از این گروه ها به ترتیب 243 هزار ریال، 972 هزار ریال و گروه سوم به صورت رایگان است و میزان حق بیمه این افراد در قالب شش ماه دریافت می شود.
مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی کارت آمایش و کارت تردد اعتباردار و یک قطعه عکس سه در چهار برای هر نفر را از جمله مدارک مورد نیاز برای صدور و دریافت دفترچه عنوان کرد.
وی گفت: رعایت شرط خانوار برای بیمه شدگان الزامی استو اتباع بیگانه باید مطابق دستورالعمل ها برای فرایند بیمه خود عمل کنند.
دکتر جیریایی افزود: ارائه خدمات با دفترچه بیمه سلامت اتباع بیگانه، فقط در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی طرف قرارداد با بیمه سلامت استان انجام می شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: امسال 583 میلیارد ریال هزینه بابت اسناد رسیدگی شده توسط کارشناسان اسناد پزشکی اداره کل سلامت استان مرکزی پیش بینی شده است.
مدیر کل بیمه سلامت استان مرکزی میانگین هزینه هر بار مراجعه بیمه شدگان را 464 هزار و 340 ریال عنوان کرد و گفت: بر اساس بررسی های انجام شده هزینه بیماران خاص بالغ 40 میلیارد ریال و سایر بیمه شدگان 543 میلیارد ریال پیش بینی شده است.
وی گفت: یک هزار و 45 نفر از بیماران خاص در استان مرکزی تحت پوشش بیمه سلامت این استان قرار دارند که از این تعداد 190 نفر پیوند کلیه، 239 نفر دیالیز، 481 نفر ام اس، 76 نفر هموفیلی و 59 نفر تالاسمی هستند.
بیش از 605 هزار نفر در استان مرکزی تحت پوشش بیمه سلامت این استان قرار دارند که از این تعداد 96 هزار نفر آنان تحت پوشش صندوق کارکنان دولت، 38 هزار نفر صندوق سایر اقشار، 125 هزار نفر صندوق بیمه سلامت همگانی و بیش از 34 هزار نفر صندوق روستاییان و عشایر قرار داشته و کلیه خدمات بیمه ای خود را از طریق 603 موسسه طرف قرارداد دریافت می کنند.ک/3
1955/6013/

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
خیرین سلامت استان مرکزی