سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



الان در هر شهری یکی از بهترین ساختمان ها متعلق به دانشگاه آزاد است


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش هم اندیشی و همسویی دانشگاه آزاد که با حضور رئیس، معاونین، مدیران و رؤسای هیأت‌های عالی نظارت مناطق و هیأت مؤسس برگزار شد، این دانشگاه را شجره طیبه، یادگار ارزشمند امام (ره) و یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی خواند و گفت: در شرایطی دانشگاه آزاد به کمک جامعه آمده بود که در سراسر کشور فقط 150 هزار دانشجو بود و الان 10 میلیون فارغ التحصیل داریم که نیمی از آن از دانشگاه آزاد است.

رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی با تشریح وظایف هر یک از بخش های مدیریتی دانشگاه، گفت: در تمام این سال‌ها، علی رغم مزاحمت‌ها و کارشکنی ها، موفقیت هایی در دانشگاه داشتیم که 242 نماینده مجلس در آخرین بیانیه آن را تایید کردند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با یادآوری اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور حقوق‌دانان برجسته در سال 61 تدوین شد، گفت: در دولت قبل با قانون شکنی اساسنامه را در شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییر داده بودند، در حالی که با صراحت عنوان شده بود که هر تغییر اساسنامه باید به تایید هیأت مؤسس باشد.

وی با اشاره به استقبال چند کشور اروپایی، آفریقایی و آسیایی برای ایجاد چند شعبه در خارج از کشور گفت: در سفرم به آفریقا، رؤسای هر کشوری تقاضای تأسیس دانشگاه داشتند و ما در جزیره زنگبار، زمینی هم گرفتیم و قرار بود استادان زبان سواحیلی را تربیت کنیم که متاسفانه بعدها پیگیری نشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، کمک به تحصیل فرزندان خانواده های کم بضاعت را یکی از دستاوردهای این دانشگاه دانست و با اشاره به بدهی‌های نهادهای امدادی، گفت: با سواد شدن بچه‌های خانواده‌های متوسط و فقیر باعث تقویت و توسعه سواد به عنوان زیربناترین کار در کشور می‌شود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، با یادآوری اقدامات جاسبی، گفت: امروزه در هر شهری که می‌رویم ، یکی از بهترین ساختمان‌های آن شهر متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است و مطمئناً مردم هیچ شهری نمی گذارند، دانشگاه آنان تعطیل شود.

وی در ادامه سخنان خود، همکاری و همدلی مسئولین دانشگاه را ضرورتی برای توسعه کمی و کیفی دانست و با تقدیر از اقدامات میرزاده به عنوان مسئول اجرایی و نوریان به عنوان مسئول نظارت ، گفت: هدف همه ما در مجموعه دانشگاه آزاد کمک به ارتقای تحصیلی و تقویت پژوهش و تحقیق است و باید به همه کمک کنیم تا عقب ماندگی های 2 سال فترت جبران شود.

رئیس هیأت مؤسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: اگر چه این مجموعه به خاطر دوراندیشی های امام (ره) و کمک های سران قوا آغاز به کار کرد ، اما همیشه به اقیانوس بیکران مردم متکی است.

در آغاز این دیدار، علی محمد نوریان، دبیر هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی ، گزارشی از روند تاسیس این دانشگاه از سال 61 تاکنون داد و گفت: در مجموعه این سالها استادان و کارکنان دانشگاه با اصلاح فرایندها و ضوابط از این باغ بزرگ علمی حراست کرده اند.

وی حضور بیش از 5 میلیون فارغ التحصیل این دانشگاه را به محصولات باغ علم و دانش تشبیه کرد و گفت: این باغ با ابعاد مختلف هنوز بالنده است و باید از آن حفاظت کرد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
بعد از قوع حادثه مرگبار ساختمان تبریز(الان مبینید ساختمان طبقه یک است همشون ریختند)