فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



«عباس معروفی» پس از بیست سال در ایران


عباس معروفی، نویسنده‌ی مطرح ایرانی مقیم آلمان می‌گوید که بعد از ۲۰ سال زندگی در تبعید قصد دارد به ایران برگردد.

پارسینه: عباس معروفی بعد از ۲۰ سال به ایران بازمی‌گردد

عباس معروفی، نویسنده‌ی مطرح ایرانی مقیم آلمان می‌گوید که بعد از ۲۰ سال زندگی در تبعید قصد دارد به ایران برگردد.

آقای معروفی ۵۸ ساله در نوشته‌ی کوتاهی که در صفحه‌ی فیسبوکش منتشر کرده می‌نویسد: «از ۱۱ اسفند ۱۳۷۴ تا ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ بیست سال گذشت. تمام این مدت در روشنایی راه رفتم و کار کردم؛ انگار در آکواریوم، زندگی می‌کنم. می‌خواستم همه ببینند کجا می‌روم؟ کجا می‌آیم؟ با کی می‌روم؟ با کی می‌آیم؟ چرا می‌روم؟... از کار و نوشتار تا مرز زندگی‌ام را برای خوانندگانم نوشتم و گفتم. حالا تصمیم گرفته‌ام روز ۱۱ اسفند در روشنایی به تهران برگردم. هیچ چیزی هم نمی‌تواند مانع برگشتنم شود؛ هیچ چیز. می‌تواند؟»

تصمیم غیرمنتظره‌ی بنیان‌گذار و سردبیر مجله‌ی توقیف‌شده‌ی «گردون» برای بازگشت به ایران در حالی صورت می‌گیرد که آثار او هم‌چون «سمفونی مردگان»، «پیکر فرهاد»، «سال بلوا»، «فریدون سه پسر داشت» و «ذوب‌شده» در سال‌های گذشته با توقیف و جلوگیری از چاپ مجدد روبه‌رو بوده‌اند. هرچند که حدود دو سال قبل، دو کتاب «سمفونی مردگان» و «سال بلوا» بار دیگر اجازه‌ی تجدید چاپ توسط «نشر ققنوس» را پیدا کردند.

با وجود این ممنوعیت‌ها، آثار عباس معروفی به ویژه رمان «سمفونی مردگان» او از جمله پرفروش‌ترین‌های حوزه‌ی نشر در ایران به شمار می‌رود.

گفتنی است این نویسنده پس از ترک ایران، با تاسیس «نشر گردون» در آلمان، آثار خود و شماری دیگر از نویسندگان و مترجمان ایرانی را به انتشار رسانده که شمار این آثار به حدود ۹۰ کتاب می‌رسد.


ویدیو مرتبط :
حضرت عباس از احمد بل بل سال 77 آب آوری عباس