سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



کتابی برای کودک شما؛ «۱۲ قصه پندآموز برای کودکان»


  X  

تاریخ خبر : دوشنبه 1394.08.25 - 21:27

کتابی برای کودک شما؛ «۱۲ قصه پندآموز برای کودکان»

خراسان/ یکی از مهم ترین دغدغه های والدین، آموزش مهارت های زندگی به کودک شان است. آن ها نمی دانند که چگونه و با چه راهکارهایی باید به کودک شان کمک کنند تا بتواند آینده ای موفق را برای خودش رقم بزند. یکی از راه های بسیار تاثیر گذار برای آموزش مهارت های زندگی به کودک، مطالعه داستان است. در داستان، کودک با شخصیت های آن ارتباط برقرار می کند و به خوبی رفتارهای اشتباه و درست آن ها را تشخیص می دهد و نتیجه شان را هم درک می کند. با توجه به این موضوع و به گزارش مهر، کتاب «۱۲ قصه پندآموز برای کودکان» بازنوشته ژاله راستانی از جمله کتاب هایی است که می کوشد مهارت های زندگی را در قالب قصه به بچه ها آموزش دهد.
بهترین قالب برای انتقال مفاهیم
قصه های این کتاب با زبانی نمادین از نیازها و خواسته های انسان می گویند و با آشکار کردن آرزوهای پنهان آدمیان، تخیل آن ها را برمی انگیزند. اصلا شاید از این رو است که قصه ها در دنیای امروز هم مخاطبان خاص خود را دارند. با این که شرایط و مناسبات زندگی امروز دگرگون شده و بچه ها آن گونه که باید و شاید، قصه ها را نمی شناسند و تلویزیون و اینترنت و بازی های رایانه ای جایگزین قصه شده اند و پدر و مادرها، کمتر قصه می دانند و برای کودکان خود قصه می گویند، اما همچنان قصه، بهترین قالب برای آموزش و انتقال مفاهیم به کودکان است.
مروری بر داستان های این کتاب
کتاب «۱۲ قصه پندآموز برای کودکان» بازنوشته ژاله راستانی از جمله کتاب هایی است که می کوشد مهارت های زندگی را به بچه ها آموزش دهد. «آواز کلاغ» یکی از داستان های این کتاب است. همان کلاغی که روباه، سر و دم و پای او را تحسین کرد و از آواز خوشش گفت. کلاغ خودشیفته هم دهان به آواز گشود و قالب پنیر از منقارش رها شد. در خور ذکر است که نکات جالبی درباره همین داستان در این کتاب آمده است. همچنین داستان های «چوپان دروغگو، دوستی مورچه و کبوتر، جوجه خروس نادان، درسی که لک لک به روباه داد، جیرجیرک و عاقبت تنبلی، مسابقه خرگوش و لاک پشت، موش دانا، نصیحت خرس، الاغ دانا، روباه تشنه و انگورهای شیرین و مرغ طلا و کشاورز طمعکار» قصه های این کتاب خواندنی هستند. قابل توجه است که کتاب « ۱۲ قصه پندآموز برای کودکان» بازنوشته ژاله راستانی را واحد کودک و نوجوان موسسه نشر و تحقیقات ذکر در ۵۰۰ نسخه و به قیمت ۱۹ هزار تومان منتشر و روانه بازار کرده است.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
آنونس: عموهای فیتیله : قصه کودک قصه سیاسی نیست