فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



خاطره زنده‌یاد «علامی» از اولین و آخرین دیدار جامعه قرآنی با حضرت امام(ره)+صوت


به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، «ابوالفضل علامی» استاد و داور بین‌المللی قرآن کریم سال 1337 در شهر مقدس قم متولد شد.

وی از کودکی به فعالیت‌های قرآنی علاقه‌مند بود به طوری که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی هم در جلسات قرآن حضوری شایسته داشت.

علامی از 22 سالگی وارد حوزه علمیه قم شد و در کنار آن به آموختن علوم قرآن پرداخت.

این استاد قرآن کریم پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مسابقات قرآن اوقاف شرکت کرد و موفق به کسب رتبه نخست شد. وی به واسطه این برتری در دیدار کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع سال 1361 با امام خمینی(ره) آیاتی از قرآن را تلاوت کرد.

 

 

حضور در جماران و دیدار با امام خمینی(ره) به ویژه تلاوت در نزد معظم‌له یکی از بهترین خاطرات و افتخارات استاد علامی بود.

استاد علامی درباره این حضور گفته بود: سه نفر از قاریان قرار بود خدمت حضرت امام قرآن بخوانند که من هم قرار شد در کنار دو قاری تلاوت کنم. یکی از فرهنگیان تهران به نام اصغر میری که به سبک منشاوی قرآن می‌خواند؛ یکی از علمای اهل سنت مولوی سالارزهی از اساتید سیستان و بلوچستان هم قرآن خواند. قطعه‌ای که قرار بود من بخوانم سوره مبارکه «آل‌عمران» بود، سوره توبه آیات 73 تا 74 را قرار بود مولوی سالارزهی بخواند.

 

 

جلسه‌ای تشکیل شد که برای اولین و آخرین بار بود که قاریان در جایگاهی که امام مستقر بود قرار گرفتند تا در خدمت امام قرآن بخوانند. در حیاط منزل امام(ره) که می‌خواستیم پله‌ها را بالا برویم آقای سالارزهی به من پیشنهاد داد که قطعه من را شما بخوانید و قطعه سوره مبارکه آل‌عمران که بسیاری از قاریان خوانده‌اند من بخوانم. چون دیدم ایشان استرس دارد، پیشنهادش را پذیرفتم.

 

 

در ادامه به بهانه چهلمین روز درگذشت استاد علامی، صحبت‌های وی درباره بهترین خاطره خود که دیدار با امام خمینی(ره) و تلاوت در نزد ایشان بود، برای نخستین‌بار منتشر می‌شود. وی در بیان این خاطره به نکات قابل توجهی اشاره کرد که در ادامه می‌شنویم.

 

خاطره علامی از دیدار جامعه قرآنی با امام خمینی(ره)

 

به گزارش فارس، سرانجام استاد علامی دوشنبه 16 آذرماه به دلیل سکته قلبی دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام/

http://fna.ir/5V7DU6


ویدیو مرتبط :
تلاوت ماندگار استادابوالفضل علامی درمحضر امام خمینی(ره)