سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



قند، شکر و نوشابه‌ها در رشد کودکان و نوجوانان اختلال ایجاد می‌کنند


به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم, سید حسن ضیایی درباره تدابیر رشد کودکان اظهار داشت: والدین کودکان را باید از مصرف برخی از مواد غذایی که مانع رشد آنها می‌شود, منع کنند.

به گفته وی قند و شکر, شیرینی‌های قنادی, نوشابه‌ها و هر ماده غذایی که دارای قندهای شیمیایی است, در رشد کودکان و نوجوانان اختلال ایجاد می‌کند, چرا که کروم بدن که نوعی ماده معدنی است, را از بین می‌برد.

این محقق طب اسلامی افزود: نوشابه‌ها سرشار از مواد مضر است چرا که دارای قندهای شیمیایی, اسانس و رنگ‌های مصنوعی است که در جذب کلسیم و فسفر اختلال ایجاد می‌کند.

مصرف موادغذایی حاوی قندهای شیمیایی خون را ترش و اسیدی می‌کند

ضیایی افزود: مصرف موادغذایی حاوی قندهای شیمیایی خون را ترش و اسیدی می‌کند و اسید اوریک خون را افرایش می‌دهد، همچنین از دیدگاه طب سنتی بلغم خون را نیز افزایش می‌دهد.

وی بیان داشت: مصرف موادغذایی حاوی قندهای شیمیایی حتی مصرف خود قند و شکر بیش از حد موجب بروز اختلال هورمونی غدد قدامی مغز شده و موجب کم کاری و نارسایی تیروئید می‌شود که همین اختلال در رشد کودکان تاثیر منفی می‌گذارد.

مصرف بیش از حد موادغذایی حاوی کافئین موجب کوتاهی قد کودکان شده است

این محقق طب اسلامی ادامه داد: مصرف بیش از کافئین مانند چای پُررنگ, چای مانده, قهوه, چای‌های اسانس دار, شکلات, کاکائو و نسکافه  و هر چه که دارای کافئین, خامه, سرشیر, کیک خامه‌ای سُس‌ها و ... همه موجب کوتاهی قد می‌شود.

ضیایی افزود: مصرف پودر مغز بادام درختی, پسته, خرما, عسل, شیره انگور, بچه‌هایی که سوء تغذیه دارند و اُفت شدید فشار دارند, باعث سرگیجه می‌شود و کسل و خواب آلوده هستند. همچنین قند خون نرمال بین 70 تا 90 با مصرف شیرینی‌های طبیعی به حساب می‌آید. همچنین رشد قدی افراد تا 25 سال است و رشد عرضی و افزایش تراکم اسخوان‌ها تا پایان 35 سالگی است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مضرات نوشابه(هر شیشه نوشابه معادل15قاشق شکر)