علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



خودروها بالاخره می توانند با هم حرف بزنند؟/طرحی که می تواند تصادفات را به شدت کاهش دهد


دانش > فناوری - چندین دانشگاه جهان به صورت همزمان در حال کار روی طرحی هستند که هدف آن امکان ارتباط برقرار کردن یا به قول معروف حرف زدن خودروها با یکدیگر است.

دانشگاه میشیگان یكی از مهمترین دانشگاه‌هایی است كه در حال كار روی این پروژه است. در این دانشگاه سه موضوع سرعت، موقعیت و جهت حرکت خودرو‌ها و انتقال اطلاعات هر خودرو به خودرو‌های نزدیک از طریق امواج رادیویی در حال تحقیق است. این كار اما به چه دردی می‌خورد؟ بسیاری از تصادف‌ها به خاطر حواس‌پرتی راننده‌ها رخ می‌دهد. فرض كنید دارید از خیابان فرعی یا پارك خارج می‌شوید. اگر حواس‌تان به خودروهای دیگر نباشد حتما تصادف می‌كنید اما اگر خودروهای دیگر به خودروی شما پیامی بفرستند و باعث آلارم یا متوقف شدن آن شوند دیگر خبری از تصادف نیست.

به گزارش الجزیره،به غیر از  دانشگاه‌ها ۹ شرکت خودروسازی مانند جنرال موتورز در حال همکاری با یکدیگر برای طرحی جهت ارتباط بین خودرو‌هایی با برند‌های مختلف هستند.

برای چنین اتفاقی خودرو‌ها در حال مجهز شدن به سنسور‌ها و رادار‌های مختلفی هستند تا محیط اطراف خود را به درستی اسکن کنند و اطلاعات اسکن شده را به نزدیک‌ترین خودرو‌ها انتقال دهند. این فناوری در خودروهای بدون راننده یا خودران هم نقش بسیار مهمی ایفا می كند.

5454


ویدیو مرتبط :
کاهش تصادفات با فناوری دید 360 درجه ای خودروها