سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معارضان سوری خواهان موفقیت ژنو۳ نیستند/ ورود خارجی‌ها به منطقه خودکشی سیاسی است


«علی الاحمد» مشاور وزیر اطلاع رسانی و عضو سازمان بحران‌های ژئوسیاسی سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق تصریح کرد: هیئت معارضان سوری خواهان موفقیت مذاکرات در ژنو 3 نیست و اینگونه برداشت می‌شود که این هیئت تلاش دارد، دولت جدید آمریکا بر روند مذاکرات و پرونده سوریه اشراف و نظارت داشته باشد.

مشاور وزیر اطلاع رسانی سوریه افزود: پیش از عملیات نبل و الزهراء شاهد مانع تراشی هیئت معارضان از جمله تاخیر 5 روزه در عزیمت به ژنو و وضع پیش شرط برای مذاکرات و تحمیل خواسته‌ها و شروط خود بر سازمان ملل و هیئت رسمی سوریه بودیم، اما پیروزی نبل و الزهراء شکست بزرگی را به آنها وارد کرد.

الاحمد گفت: معارضان سوری رویای ورود طرف‌های بین‌المللی را به منطقه در سر می‌پرورانند، اما بدانند که این اقدام در صورت محقق شدن خودکشی سیاسی است، همانگونه که تلاش برای خرید وقت در مذاکرات و محول کردن روند دستیابی به راه حل سیاسی به پس از انتخابات آمریکا ساده لوحی و حماقت سیاسی است.

وی تاکید کرد: این دیدگاه‌ها و خواسته‌ها بیانگر ارزیابی نادرست و نادیده گرفتن حقایق و معادلات حاکم بر میدان و متغییرهای سیاسی است که تماما به سود دمشق است، به همین دلیل مذاکرات 25 فوریه نیز محکوم به شکست است، به ویژه آنکه شاهد تغییراتی در موضع آمریکا در قبال بحران سوریه و منطقه بوده‌ایم که از توافق مسکو و واشنگتن برای حل بحران سوریه حکایت دارد.

به اعتقاد این مسئول سوری جناح‌هایی داخل کاخ سفید وجود دارند که تلاش دارند، این توافق عملی نشود و همسو با مواضع ترکیه و عربستان خواهان تغییر این موضع دولت آمریکا هستند.

وی درباره دخالت نظامی ترکیه در سوریه گفت:‌ این اقدام تنها زمانی عملی خواهد شد که واشنگتن به آنکارا چراغ سبز دخالت نظامی بدهد و عربستان نیز ملزم به حمایت مالی و نظامی از این اقدام ترکیه باشد، در غیر این صورت ترکیه به تنهایی چنین ریسکی را متحمل نخواهد شد، چرا که این اقدام آنکارا خودکشی سیاسی برای دولت اردوغان تلقی می‌شود.

الاحمد افزود: درست است که طرح ترکیه با شکست کامل مواجه شده و این شکست بازتاب‌های بسیاری بر داخل ترکیه دارد و این برای آنکارا که خواهان فرار به جلو از مشکلاتی است که در آن گرفتار آمده، بسیار سخت و ناگوار است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/XJDHHW


ویدیو مرتبط :
خودکشی سرباز سوری