علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



درمان ام اس با پیوند سلول های بنیادی


به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از هلث، تابحال شیمی درمانی فقط برای درمان انواع سرطان مورد استفاده قرار گرفته است؛ ولی تحقیقات جدید نشان می دهد روش تهاجمی شیمی درمانی، علاوه بر نابود کردن سلول های سرطانی، در درمان ام اس نیز موثر است. در این روش، در ابتدا سیستم ایمنی با شیمی درمانی تخریب می شود، سپس با استفاده از سلول های بنیادی بیمار که قبل از شیمی درمانی جمع آوری شده، مجددا ترمیم می شود. این روش، پیوند سلول های بنیادی نام دارد. نتایج این روش درمانی در چند بیمار مبتلا به ام اس که حتی قادر به انجام امور ساده روزمره هم نبودند، موفقیت آمیز گزارش شده است.
محققان معتقدند که این روش نیازمند تحقیق و بررسی بیشتر است و هنوز نمی توان آن را برای تمام بیماران مناسب دانست؛ از طرفی هزینه ای بیش از 40 هزار دلار در بردارد.
مولتیپل اسکلروزیس یا MS، یک بیماری مزمن عصبی است که در آن سیستم ایمنی بدن به بافت های سالم سیستم اعصاب مرکزی حمله می کند. ام اس بر اثر پاسخ سیستم ایمنی بوجود می آید و باعث التهاب در سیستم اعصاب مرکزی می شود. التهاب، سبب نابودی میلین می شود. میلین یک بافت چربی است که از رشته های عصبی محافظت می کند.
از دست دادن بینایی، بی حسی، مشکلات حرکتی و تمرکز و اختلال در تعادل از مهمترین عوارض بیماری ام اس محسوب می شوند.
علمی (6) ** 9259**1440

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
درمان جدید MS ام اس با سلول های بنیادی