سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



روشنفکران و دانشگاهیان جهان اسلام همه ظرفیت خود را برای محکومیت اعدام شیخ نمر به کار گیرند


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن جنایت رژیم منحوس آل سعود در اعدام رهبر شیعیان عربستان تأکید کرد: روشنفکران و دانشگاهیان جهان اسلام همه ظرفیت و امکانات خود را برایمحکومیت و پیگیری حقوقی این جنایت به کار گیرند.
در ابتدای این بیانیه آمده است: خبر شهادت عالم مبارز و مظلوم آیت‌الله نمر رهبر شیعیان عربستان توسط رژیم مستبد و سفاک آل سعود بار دیگر مسلمانان و آزادگان جهان را داغدار کرده است. این اقدام در حالی رخ می‌دهد که مسلمانان جهان هنوز غم حادثه دلخراش منا و کشته شدن هزاران نفر از حجاج بیت‌الله الحرام که در پی سوءمدیریت، بی‌تفاوتی و رفتارهای به دور از معیارهای انسانی حادث شد را فراموش نکرده‌اند.

در ادامه تاکید شد: آیت‌الله شیخ النمر باقر النمر رهبر آزاده شیعیان عربستان توانسته بود با اقدامات شجاعانه و روشنگری خود در برابر جنایات و رفتارهای ظالمانه حکومت منحوس و سفاک سعودی ایستادگی کند و فریادگر پایمردی مستضعفان و مظلومان عربستان در برابر حکومت مورد حمایت استکبار جهانی در این کشور باشد. چه پاداشی بالاتر از شهادت که نصیب او شد و به جوار حق شتافت و چه کوردلند آنان که گمان می‌کنند با خاموش کردن این شمع فروزان، راه آن مرد بزرگ به فراموشی سپرده خواهد شد.

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه اظهار داشت: رژیم منحوس و ضد بشری آل سعود که هر روز با کشتار کودکان و زنان مظلوم یمنی از یک سو و کمک به گروههای تکفیری همچون داعش از سوی دیگر، تصویر واضح‌تری از خونخواری و جنایت خود نشان می‌دهد، این بار در حالی که چند روز از میلاد پربرکت رسول اکرم (ص) که نوید بخش وحدت جهان اسلام به شمار می‌رود نگذشته است، این اقدام، خط بطلانی است بر مدعای دروغین نقش آل سعود در رهبری و محوریت مسلمانان جهان.

در ادامه آمده است: این رفتار غیر انسانی که در مقابل دیدگان سازمان ملل و مجامع حقوق بشری و سکوت مرموزانه آنان همواره تکرار می‌شود، چیزی جز دامن زدن به آتش ناآرامی در منطقه و اختلافات میان شیعه و سنی را در بر نخواهد داشت و امیدواریم با بیداری و هوشیاری جهان اسلام این توطئه خنثی شده و معتقدیم خون پاک این عالم برجسته و آزاده آنها را از صفحه روزگار محو خواهد کرد.

در پایان این بیانیه آمده است: بر همین اساس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ضمن محکوم کردن این جنایت فراموش نشدنی و غیر قابل بخشش، مراتب تسلیت خود را به رهبر معظم انقلاب، مسلمانان و آزادگان جهان، شیعیان مظلوم عربستان و عموم دانشگاهیان عرض می‌کند و همچنین از تمامی نخبگان، روشنفکران، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های کشورهای اسلامی انتظار می‌رود تمام ظرفیت‌ها و امکانات خود را برای اعلام انزجار، محکومیت و پیگیری حقوقی این جنایت به کار گیرند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/EBW4EW


ویدیو مرتبط :
عربستانِ پس از اعدام شیخ نمر