از رموز حروف ابجد چه می‌دانید؟ + دانلود نرم‌افزار


حضرت محمد(ص) فرمودند: تفسیر حروف ابجد را یاد بگیرید، چرا که همه شگفتی‌ها در آن است.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در بحار الانوار آمده است که از پیامبر اکرم(ص) در خصوص حروف ابجد سؤال شد و آن حضرت فرمودند «تفسیر حروف ابجد را یاد بگیرید، چرا که همه شگفتی‌ها در آن است».

همچنین از حضرت علی بن موسی الرضا(ع) روایت شده است که «اولین چیزی که خداوند خلق کرد تا نوشتن را برای مخلوق خود بیاموزد حروف معجم بود».

صور هشتگانه حروف جُمل یا حروف ابجد شیوه‌ای برای مرتب سازی حروف زبان عربی است که بر پایه الفبای اولیه خط فنیقی مرتب شده اند.

بنا بر اکتشافات اخیر (آثار رأس شَمره در شمال سوریه) شاید الفبای خط اوگارتی‌‌ها، نخستین الفبایی باشد که تاکنون شناخته شده است. نگارش این کتیبه ‌ها که به خط میخی شبیه است به اواسط هزاره دوم پیش از میلاد می‌رسد. الفبای آن بر صامت ‌ها استوار است و شامل بیست و دو حرف است که در شش گروه نخست الفبای ابجدی گرد آمده است. این الفبا از طریق زبان‌ های آرامی به عربی راه یافته است.

در دوران های گذشته علم حروف و عدد، آمیختگی خاصی با هم داشته؛ از همین جهت است که طلسمات و حساب های نجومى و تقویمى و احکام نجوم را که بابلیان و مصریان وضع کرده‌‏اند به حروف ابجدى است و در علم اسطرلاب هم از ترتیبات ابجدى استفاده می شود.

از دیدگاه بسیاری از حکمای قدیم، هر یک از حروف دارای خواص و آثار و کمالاتى هستند که این خواص به حسب انقسام به عناصر اربعه و تعلق به کواکب سبعه مختلف می شود و چنین گفته اند که حرف به منزله جسد است، و عدد به منزله روح. یعنی برای مثال بین دو کلمه ای که دارای عدد واحدی هستند، ارتباط خاصی می توان تصور نمود.

از طریق حساب ابجد می توان عدد منطبق بر هر کلمه ای را محاسبه کرد مثلاً کلمه علی (ع، ل، ی) طبق حساب ابجدی این گونه محاسبه می‌شود:

ع70+ ل30+ ی10 = 110.

در همین راستا نرم‌افزاری را به شما معرفی می کنیم که از طریق آن می‌توانید معادل عددی ابجد کلمات و اسامی مورد نظرتان را محاسبه کنید. این نرم افزار کم حجم و کاربردی برای موبایل و تبلت های دارای سیستم عامل اندروید طراحی شده است.

از رموز حروف ابجد چه می‌دانید؟ + دانلود نرم‌افزار گلچین مولودیدانلود نرم افزار محاسبه ابجد کلمات گلچین مولودی

رمز فایل : www.yjc.ir

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
نرم افزار محاسبه ابجد کلمات