سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نماینده مجلس: برای یکسان شدن منابع بیمه‌ها باید منابع سلامت تجمیع شود


نماینده مجلس: برای یکسان شدن منابع بیمه‌ها باید منابع سلامت تجمیع شودخانه ملت/ سخنگوی هیات رئیسه مجلس با تاکید بر یکسان شدن تعرفه و سرانه‌ بیمه‌ها، گفت: برای اجرای تجمیع بیمه ها دولت باید سازوکار تعهدات بیمه ها را یکسان کند.

عبدالرضا مصری، درخصوص علت اجرایی نشدن قانون تجمیع بیمه‌ها و انتقادات وزارت بهداشت به آن، گفت: متاسفانه 90 درصد تکالیفی که برای وزارت بهداشت در قانون برنامه پنجم درنظرگرفته شده بود تاکنون اجرایی نشده، به عنوان مثال علاوه بر قانون تجمیع بیمه ها مواردی نظیر جلوگیری از فعالیت پزشکان چندشغله و کادرپزشکی، ممنوعیت کار پزشکان دولتی در بخش خصوصی، پزشک خانواده و سیستم ارجاع هنوز به مرحله اجرا گذاشته نشده است.
نماینده مردم کرمانشاه درمجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه وزارت بهداشت هیچ کدام از قوانین برنامه پنجم را اجرایی نکرده است، افزود: به طورحتم همه قوانین مربوط به برنامه پنجم توسعه باید بدون گزینشی عمل کردن اجرایی شود، البته برای اجرای بند مربوط به تجمیع بیمه ها درگام اول دولت باید سازوکار بیمه ها را یکسان کند؛ زمانی که سرانه پرداختی از سوی دولت برای بیمه روستایی و بیمه کارمند با سرانه پرداختی از سوی کارگران متفاوت است یکسان کردن منابع بیمه‌ها خیانت به بیمه شدگان تامین اجتماعی است.
وی با اشاره به اینکه حق بیمه پرداختی از سوی کارگران از حقوق و دستمزد آنها کسر می شود، تاکید کرد: درصورتی عدالت در تجمیع منابع بیمه‌ای است که مبنای پرداخت حق بیمه در کشور یکسان باشد، یعنی بیمه شده تامین اجتماعی همان مبلغی را بپردازد که کارمند دولت پرداخت می‌کند و کارمند دولت نیز باید مبلغی را برای حق بیمه بپردازد که دولت برای بیمه روستایی درنظر می‌گیرد؛ نه اینکه با حق بیمه کارگر کوره پزخانه، کارمند دولت از منافع آن بهره مند شود.
مصری با تاکید براینکه مسئولان باید به دنبال رفع مشکلات محتوایی در تجمیع بیمه ها باشند، گفت: هیچ دولتی حق دخل و تصرف در اموال تامین اجتماعی که متعلق به غیر دولت است را ندارد، بنابراین برای یکسان شدن منابع بیمه‌ها باید منابع سلامت تجمیع شود، یعنی تمام منابع سلامت در بودجه برای درمان مردم در اختیار نظام بیمه ای کشور قرار گیرد، نه اینکه پول را به یک بخش و بخش دیگر را تنها مسئول پرداخت کنیم؛ بنابراین حل این مسئله نیاز به کارکارشناسی داشته و باید مسئولان دلسوزانه اقدامی برای بیمه ها انجام دهند.
این نماینده مردم درمجلس نهم ادامه داد: اگر تعرفه‌ها و سرانه‌ها و تعهدات بیمه ها در کشور یکسان باشد دیگر فرقی نمی‌کند که یک تابلو یا چندین تابلو با عنوان بیمه‌های مختلف داشته باشیم، بنابراین تا زمانی که مشکل محتوایی دراین خصوص حل نشود، اقدامات دیگر تنها پاک کردن صورت مسئله است.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس درباره ضرورت تصویب قانون درمجلس برای یکسان شدن محتوای بیمه‌ای، گفت: این موضوع از اختیارات دولت بوده و دولت می تواند به اختیارات خود عمل کند، بنابراین نیازی به مصوبه مجلس نیست، بنابراین طرح برخی مسائل و اختلافات میان وزارتخانه های بهداشت و تعاون قابل قبول نیست و مشکلات باید در دل خود دولت حل شود.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، بر اساس ماده ۳۸ قانون برنامه پنجم توسعه دولت باید همه صندوق‌های بیمه درمانی که مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و دولتی هستند را تجمیع کند و تحت پوشش یک سازمان واحد به نام سازمان بیمه سلامت ایران درآورد، اما این قانون همچنان روی کاغذ مانده و اجرایی نشده است.
به گفته وزیر بهداشت تجمیع بیمه های درمان بخشی از قانون برنامه پنجم است که وزارت بهداشت خواهان اجرای آن است، اما مدیریت منابع درمان از طریق بیمه ها هم بخشی ازسیاست های کلی نظام مصوب مجمع تشخیص است که وزارت رفاه طرفدار آن و وزارت بهداشت صاحب تفسیرخاصی ازآن است.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: خانه ملت


ویدیو مرتبط :
منابع انسانی و منابع طبیعی- سوره واقعه- استاد انصاری