علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز در قم آغاز به کار کرد


به گزارش ایرنا، مشاور عالی رئیس موسسه موضوع شناسی احکام فقهی حوزه علمیه قم در آیین افتتاح این جشنواره در قم با تاکید بر پاسداشت محیط زیست و اشاره به رسالت خطیر و تاثیرگذار رسانه ها در این زمینه اظهار کرد: احترام به محیط زیست، احترام به خودمان است.
حجت ‌الاسلام محمد کیانی گفت: اسلام نسبت به مساله محیط زیست عنایت و نگاه ویژه ای دارد و کسانی که خود را خدمتگزار نظام اسلامی و مکتب تشیع می‌ دانند، نباید بگذارند مسائل زیست محیطی تا این اندازه در کشور مظلوم واقع شود.
وی اظهار کرد: محیط زیست مساله‌ ای است که قرآن کریم و احادیث ائمه اطهار(ع) روی آن تاکید دارند.
وی با تاکید بر امر فرهنگ سازی در زمینه حفظ محیط زیست و فضای سبز اظهار کرد: هر کس یک درخت بکارد و هر بار یک انسان یا مخلوقات خداوند متعال از آن بهره‌ مند شوند برای او صدقه محسوب می ‌‌شود.
کیانی با بیان اینکه جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران فعالیت زیبای زیست محیطی است، افزود: اکنون روز معجزه رسانه و هنر است؛ با زبان هنر، فیلم و هنرهای تجسمی می ‌توانیم بهترین فرهنگ‌ ها را در مردم ایجاد کنیم.
پخش نماهنگ در رابطه با محیط زیست و اجرای سرود «حرف های زمین» توسط گروه سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم از دیگر برنامه های این مراسم بود.
در پایان این مراسم از چهار هنرمند استان قم که آثارشان به این جشنواره راه یافته است به نام های سید محمدرضا بهشتی پور (عکاس و خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قم) در رشته عکس، احسان چراغی در رشته کاریکاتور، سید سجاد موسوی در رشته فیلم و سید محمدجواد سید ابراهیمی در رشته گرافیک با حضور سید مهدی صادقی استاندار و حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تجلیل به عمل آمد.
دبیر اجرایی پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران دراستان قم در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگاران گفت: این جشنواره پس از یک وقفه 10 ساله کار خود را شروع کرده است و هدف از برگزاری آن ایجاد حساسیت در جامعه در رابطه با حفظ و حراست از محیط زیست است.
سید محمدرضا بهشتی پور افزود: تعدای از فیلم ‌های برتر داخلی و خارجی جشنواره مذکور در قم به صورت رایگان برای همه از ٢٦ تا ٣٠ اردیبهشت ماه جاری در دو نوبت از ساعت ١٧ تا ١٨:٣٠ و از ساعت ١٩ تا ٢٠:٣٠ در سالن نمایش مجتمع فرهنگی هنری شهید سید مرتضی آوینی در بلوار جمهوری اسلامی، نبش کوچه 28 اکران می شوند.
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست قم خاطرنشان کرد که این فیلم های بلند، کوتاه و پویانمایی (انیمیشن) در زمینه های مستند و داستانی است.
وی افزود: از جمله برنامه های جانبی جشنواره می توان به افتتاح نمایشگاه عکس طبیعت، برگزاری کارگاه های آموزشی، میزگرد علمی رسانه و محیط زیست و تور طبیعت گردی ویژه دانشجویان محیط زیست اشاره کرد.
بهشتی پور اعلام کرد: فردا (26 اردیبهشت) ویژه برنامه محیط زیست و کودک با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در مرکز 19 دی داریم و روز 27 اردیبهشت نیز میزگرد علمی رسانه و محیط زیست با حضور تعدادی از مسئولان و اصحاب رسانه این امر با مشارکت خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز قم برگزار می شود.
وی افزود: روز 28 اردیبهشت ماه جاری نیز منتخب فیلم های جشنواره با حضور مسئولان روابط عمومی های استان قم به نمایش در می آید و روز 29 اردیبهشت نیز کارگاه اطفای حریق با حضور مسئولان مربوط برگزار می شود.
این جشنواره در قم از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست قم با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز قم، کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری و روزنامه همشهری استان قم برگزار می شود.
تاکنون چهار دوره از این جشنواره بین المللی در کشور برگزار شده که در دوره های پیشین در مجموع یک هزار و 934 فیلم نمایش داده شده که از این تعداد یک هزار و 585 فیلم از ایران و بقیه از کشورهای دیگر بوده است.
این جشنواره تا 31 اردیبهشت ماه جاری در تمام استان های کشور برگزار می شود و دبیرخانه مرکزی آن در تهران قرار دارد و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اطلاع رسانی جشنواره به نشانی اینترنتی www.iigff.org مراجعه کنند.
7406/ 1175

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار چگونه آغاز شد؟