ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



سومین وزیر ورزش برزیل در 6 هفته اخیر منصوب شد


«پیکسانی » سومین وزیر ورزش برزیل است که جایگزین « ریکاردو لیزر» شد و پیشتر«جئورگ هیلتون » از سمت خود در این وزارت استعفا داده بود.
به گزارش ایرنا از کمیته ملی المپیک در فاصله 87 روز مانده تا آغاز برگزاری رقابت های المپیک ریو، نمایندگان سنای برزیل پنجشنبه گذشته برابر با 23 اردیبهشت ماه، سرانجام پس از ماه ها کشمکش سیاسی، از مجموع 81 آرا، 55 رای به استیضاح دیلما روسف دادند و ریاست جمهوری وی را به حالت تعلیق درآوردند.
در پی این اقدام «میشل تمر» معاون پیشین دیلما روسف، به جای وی به عنوان رئیس جمهوری موقت برزیل منصوب شد.
همچنین در شش هفته اخیر اولین وزیر ورزش این کشور استعفا کرد و با آمدن تمر به عنوان رئیس جمهوری موقت سومین وزیر انتصاب شد.
روسف بطور موقت از قدرت کنار گذارده شده و فقط 180 روز فرصت دارد تا از خود دفاع کند.
سنای برزیل درحالی رای نهایی را به تعلیق نخستین رئیس جمهوری زن برزیل داد که پیش از آن در 29 فروردین ماه مجلس نمایندگان برزیل پس از شش ساعت بحث، با 367 رای مثبت در برابر 137 رای مخالف، استیضاح دیلما روسف رئیس جمهوری این کشور را تصویب کرده بود.
مخالفان دولت روسف، وی را به فساد مالی از جمله پنهان کاری در مورد کسری بودجه در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2014 متهم می کنند.
روسف همچنین متهم است که در موارد دیگری از رسوایی مالی دخالت داشته که از جمله این اتهامات، تامین هزینه های کارزار انتخاباتی وی از سوی شرکت نفتی «پترو پراز» در سال های 2010 و 2014 میلادی است.
وزیر ورزش جدید برزیل هم شرایط فعلی این کشور را برای میزبانی بازی های المپیک 2016 ریو بسیار خوب توصیف کرد و افزود: روند آماده سازی برای المپیک در بهترین حالت و شرایط ممکن انجام می شود، ما در زمان مقرر تمام مکان های برگزاری مسابقات را آماده می کنیم.
پیکسیانی این نوید را داد که المپیک ریو با یک موفقیت بزرگ همراه است و میراث عظیمی از خود به جا می گذارد.
سی و یکمین دوره بازی های المپیک 2016 میلادی 15مردادماه امسال در برزیل برگزار خواهد شد.
ورزشی**9250**1379

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
دیدار وزیر نفت با وزیر توسعه برزیل