سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سرمایه‌گذاران یاهو تغییر مدیریت می‌خواهند


سرمایه‌گذاران یاهو تغییر مدیریت می‌خواهندآی تی ایران/ شرکت Starboard Value از سرمایه‌گذاران یاهو با ارسال نامه‌ای به هیئت مدیره این پورتال بزرگ اینترنتی اعلام کرد که می‌بایست در گروه مدیریتی یاهو تغییر ایجاد شود.
به گزارش وبسایت ZDnet، در این نامه شرکت Starboard امیدوار بوده است که گروه مدیریتی ارشد یاهو تغییر کند که البته در آن به هیچ نامی اشاره نشده است. این نامه اعلام کرده است گروه مدیریت یاهو نتوانسته است از هسته مرکزی فعالیت‌های این شرکت و محصولات اصلی آن نتایج قابل قبول به دست آورد،‌ و در عوض سود و سرمایه‌های نقدی یاهو به میزان قابل ملاحظه کاهش یافته است. با این ادعا شرکت Starboard توضیح داده است که یاهو نیاز به گروه مدیریتی جدید دارد.

«جِفری اسمیت» مدیر شرکت Starboard در این نامه نوشت: «برای رسیدن به موفقیت به تفکرات کاملا متفاوت و تغییرات اساسی در بخش‌های مختلف یاهو نیاز است. از هیئت مدیره گرفته تا مدیران ارشد یاهو باید تغییر کنند.»

اسمیت روی این نکته تاکید کرد که مدیریت کنونی یاهو بیش از سه سال برای ارتقا هسته مرکزی فعالیت‌های این شرکت تلاش کرده است. ولی تنها نتیجه تلاش آنها این بوده است که سهام‌داران شرکت شاهد بودند که هزینه‌های سالانه شرکت تا ۵۰۰ میلیون دلار افزایش یافته و این در حالی بوده که مجموع درآمدهای آن هم کاسته شده است.

از این رو، این شرکت بیش از ۲.۳ میلیارد دلار برای خرید زیرمجموعه‌های جدید هزینه کرده است. اسمیت در ادامه توضیح داد بیشتر سرمایه‌گذاری‌های جدید بی‌فایده بوده، نتایج ضعیف داشته یا اینکه شرکت خریداری شده تعطیل شده است. با وجود این سرمایه‌گذاری‌های عظیم، نتایج نهایی باز هم منفی بوده است.

در فصل سوم سال ۲۰۱۵ میلادی درآمد عملیاتی شرکت یاهو ۸۶ میلیون دلار کاهش یافت. در این دوره زمانی سود خالص یاهو ۷۶ میلیون دلار و مجموع درآمدهای آن ۱.۲۲۶ میلیارد دلار محاسبه شد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: آی تی ایران آی تی ایران


ویدیو مرتبط :
سرمایه گذاران خارجی در انتظار ورود به بازار سرمایه ایرا