سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



راه‎اندازی خانه هنرمندان صنایع دستی در ابهر


عباس شمشیری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: تاسیس خانه هنرمندان صنایع دستی شهرستان ابهر توسط خود هنرمندان این شهرستان صورت گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ابهر با بیان اینکه خانه هنرمندان این شهرستان با همکاری فرمانداری و با نظارت و همکاری اداره میراث فرهنگی و هنرمندان حوزه صنایع دستی تاسیس و فعال شده است، تصریح کرد: هدف از تاسیس این خانه محول کردن برخی از وظایف و امور مربوط به هنرمندان به خود آنها بود.

این مسئول با اشاره به استقبال بسیار گسترده هنرمندان شهرستان ابهر از این برنامه خاطر نشان شد: تاکنون 150 نفر از هنرمندان عضو خانه هنرمندان صنایع دستی شهرستان شده‎اند.

شمشیری با تاکید بر اینکه روز به روز بر تعداد اعضای خانه هنرمندان صنایع دستی شهرستان ابهر افزوده می‎شود، اضافه کرد: ایجاد رقابت بین هنرمندان و روی آوردن از تولید انفرادی به تولید کارگاهی و کارهای گروهی از مهم‎ترین اهداف تاسیس خانه هنرمندان صنایع دستی به شمار می‎رود.

وی روی آوردن به کارگاه‎های تولید صنایع دستی با رویکرد اشتغالزایی و اقتصاد پایدار و مقاومتی را از دیگر اهداف تاسیس خانه هنرمندان صنایع دستی شهرستان ابهر برشمرد و افزود: همچنین خانه هنرمندان برنامه‎ریزی‌هایی به منظور فروش و عرضه محصولات صنایع دستی صنعتگران این حوزه را دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ابهر با بیان اینکه از سویی ایجاد کارگاه‎های تولید صنایع دستی سبب رونق فعالیت هنرمندان می‎شود، متذکر شد: دریافت تسهیلات برای این کارگاه‎ها نیز رونق و رشد فعالیت هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی شهرستان را به دنبال دارد.

این مسئول برگزاری دوره‎های آموزشی و کلاس‎های مهارتی و همچنین برگزاری جشنواره‌های مختلف صنایع دستی را از دیگر پیامدهای مثبت تاسیس خانه هنرمندان شهرستان ابهر دانست.

شمشیری در ادامه به برنامه‌‏ریزی‎هایی در حوزه صنایع دستی شهرستان ابهر اشاره کرد و افزود: به روز شدن و به‎سازی صنایع دستی یکی از مهم‎ترین برنامه‎های مورد نظر در این شهرستان به شمار می‎رود.

وی خاطر نشان کرد: صنایع و هنرهای سنتی تولیدی توسط هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی باید به گونه‎ای باشد که در زندگی روزمره مردم جایی داشته و علاوه‎بر جنبه تزیینی جنبه کاربردی محصولات متناسب با سلایق روز مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ابهر با تاکید بر اینکه شهرستان ابهر در حوزه صنایع دستی ظرفیت‌های بسیار خوب و قابل توجهی دارد، ادامه داد: هنوز از این ظرفیت‎ها به خوبی استفاده نشده است و باید در این راستا گام‎های مثبتی بر اساس برنامه‎ریزی‎ها برداشته شود.

این مسئول همچنین با تاکید بر اینکه شناساندن و معرفی هنرمندان صنایع دستی از دیگر برنامه‎های مهم اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ابهر است، گفت: در حال حاضر اقداماتی نیز در این راستا در شهرستان صورت گرفته است.

انتهای پیام/73006/س40

http://fna.ir/RUNG9


ویدیو مرتبط :
هفته صنایع دستی در دست هنرمندان