«چهارشنبه 19 اردیبهشت» در صدر جدول فروش فیلم‌ها


  X     

«چهارشنبه 19 اردیبهشت» در صدر جدول فروش فیلم‌ها

هنر آنلاین/ فیلم ˝چهارشنبه 19 اردیبهشت ˝ به کارگردانی وحید جلیلوند 9 روز پس از آغاز اکران عمومی 184 میلیون تومان فروش داشت.
اکران‌های خصوصی هفته گذشته، بازتاب مختلفی برای بازار نقد و بررسی فیلم‌ها از سوی منتقدان داشت. گروهی از منتقدان تماشاگران را تشویق به دیدن فیلم ˝ چهارشنبه 19 اردیبهشت˝ کرده بودند و گروهی هم اولین فیلم انیمیشن خوش ساخت به نام ˝شاهزاده روم˝ را پیشنهاد داده بودند.
اما فروش فیلم‌ها در هفته‌ای که سپری کردیم، هم نشان می‌دهد که فیلم‌ها با مضمون‌های جدید، رنگ و بوی دیگری به سالن‌های سینما داده است.
باید به این نکته هم توجه کرد که فیلم‌های روی پرده دیگر جنبه کمدی ندارند و بیشتر فیلم‌های جدی هستند که در این دوره اکران عمومی شده‌اند.
اما فیلم "چهارشنبه 19 اردیبهشت " به کارگردانی وحید جلیلوند پس از 9 روز اکران عمومی 184 میلیون تومان فروش داشته است.
این فیلم که نیکی کریمی، امیر آقایی، شاهرخ فروتنیان و برزو ارجمند از بازیگران آن هستند، از پنجم آبان در تهران اکران شده و در حال حاضر در 18 سینمای تهران و 20 سینمای شهرهای دیگر نمایش داده می‌شود.
دیگر فیلمی که به تازگی اکران عمومی شده، فیلم " شاهزاده روم است که تنها فیلم انیمیشن در حال اکران سینماست که پس از دو روز نمایش در 10 سینمای تهران 25 میلیون تومان فروش داشته است.
این انیمیشن "شاهزاده روم" نوشته و ساخته‌ هادی محمدیان، در حال حاضر تنها در 10 سالن تهران اکران شده است،‌ اما با توجه به درخواست‌های متعدد از سوی سینماهای شهرستان و استقبال مردم از این فیلم، اکران سراسری آن از شنبه (16 آبان ماه) آغاز شد.
فیلم "پدر آن دیگری" به کارگردانی یدالله صمدی نیز با در اختیار داشتن 24 سینما در تهران، 100 میلیون تومان فروش داشته است.
در فیلم جدید یدالله صمدی، حسین یاری، هنگامه قاضیانی، فریده سپاه منصور، مریم سعادت، شمسی فضل‌اللهی، اکبر عبدی و جمشید مشایخی بازی می‌کنند.
صمدی معتقد است سال گذشته فیلمش باید در بخش مسابقه سینمای ایران در جشنواره فیلم فجر به نمایش در می‌آمد که این موضوع به فروش فیلم در زمان اکران عمومی هم کمک می‌کرد، اما سال گذشته "پدر آن دیگری" در بخش خارج از مسابقه و در سئانس شبانه به نمایش درآمد.
داستان این فیلم درباره کودکی است که با مشکل تکلم همراه است و خانواده‌اش به دردسرهای زیادی می افتند. البته بازی هنگامه قاضیانی نیز یکی از تکراری‌ترین بازی‌های این بازیگر در این نقش است که آنچنان که باید در این فیلم دیده نمی‌شود.
فیلم "عاشق‌ها ایستاده می‌میرند" به کارگردانی شهرام مسلخی با در اختیار داشتن 10 سالن در تهران 10 میلیون تومان فروش داشته است و اکران شهرستان‌های این فیلم به تازگی با نمایش آن در مشهد و رشت آغاز شده است.
"عاشق‌ها ایستاده می‌میرند" دومین ساخته کارگردان است که سروش صحت، پوریا پورسرخ و لعیا زنگنه بازیگران اصلی آن هستند.
"360 درجه" به کارگردانی سام قریبیان و تهیه‌کنندگی فرامرز قریبیان نیز فیلم دیگری است که از هشتم آبان در چرخه‌ اکران است و تاکنون توانسته به فروشی معادل 305 میلیون تومان دست یابد.
اکران این فیلم حدود یک هفته پیش در شهرهای دیگر هم آغاز شده است و در حال حاضر در 15 سینمای شهرستان‌ها نمایش داده می‌شود.
در این فیلم معمایی میلاد کی‌مرام، امیر آقایی، ناصر آقایی، حبیب اسماعیلی، پریناز ایزدیار، میترا حجار، رضا رویگری، بهاره رهنما، حسین سلیمانی، سام قریبیان، احسان کرمی و بابک کریمی نقش‌آفرینی می‌کنند.
فیلم "ماهی سیاه کوچولو" به کارگردانی مجید اسماعیلی نیز تاکنون 20 میلیون تومان فروش داشته است. تهیه کننده این فیلم محمدرضا شفیعی است و در فیلم مریلا زارعی، مصطفی زمانی و همایون ارشادی به ایفای نقش پرداخته‌اند.
در خلاصه داستان فیلم " ماهی یاه کوچولو" آمده است. اگر ناگهان پرنده‌ها به پرواز درآمدند، یعنی دشمن پشت بوته‌هاست اما اگر پرنده‌ای پرید شاید پی دانه‌ای می‌رود. جنگجویان خطاکار تنها به پیروزی فکر می‌کنند پس بدیهی است که به سمت هر جنبشی پشت بوته‌ها یورش می‌برند اما جنگجویان خردمند که حواس، درک و عکس العمل شان را یکپارچه کرده‌اند تفاوت پروازهای دسته جمعی و تنها را می‌دانند. آنها آگاهی بر نشانه‌ها را طی آموختن "آئین دلاوری" زیست کرده و می‌دانند موقعیت پس از پیروزی مهم است نه پیروز شدن.
"ارغوان" به کارگردانی امید بنکدار و کیوان علی محمدی هم دیگر فیلمی است که از هفته گذشته اکزان عمومی شده است. این فیلم تاکنون نزدیک به 87 میلیون تومان فروش دست پیدا کرده است. مهتاب کرامتی، مهدی احمدی، شقایق فراهانی، آزاده صمدی، الهام کردا، یاسمین پازوکی و با حضور نسیم ادبی، رابعه مدنی، مریم به وبانی و با معرفی مرتضی اسماعیل کاشی و بازیگر خردسال نیکی نصیریان از جمله بازیگران این فیلم به شمار می‌آیند.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است، داستان یک زن و مرد است که در شب مرگ یک موزیسین معروف، برخورد اتفاقی‌شان روی گذشته و آینده هردوی آنها تأثیر می‌گذارد.


ویدیو مرتبط :
فیلم چهارشنبه 19 اردیبهشت