کنسرت گروه‌های موسیقی «داماهی» و «کامنت» روی صحنه رفتند


کنسرت گروه‌های موسیقی «داماهی» و «کامنت» روی صحنه رفتندباشگاه خبرنگاران/ کنسرت گروه‌های موسیقی «داماهی» و «کامنت»، در فرهنگسرای ارسباران تهران روی صحنه رفتند.
 در سومین روز از سی‌ و‌ یکمین جشنواره موسیقی فجر، کنسرت گروه‌های موسیقی «داماهی» و «کامنت»، شامگاه 23 بهمن‌ماه در فرهنگسرای ارسباران تهران روی صحنه رفتند. طبق زمان‌بندی جدول جشنواره ساعت 21 بود و مخاطبان و رسانه‌ها پشت درهای بسته و در حال انتظار. این بار دلیل این تاخیر کمی منطقی به نظر می‌آمد، اما به نظر نگارنده هیچ دلیلی نمی‌تواند توجیه تاخیر، آن هم در اجرای شامگاهی کنسرت موسیقی باشد. ستاد اجرایی جشنواره دلیل این تاخیر را هماهنگی صدابردار با نوازنده‌ها و مشکل فنی ساز گروه قبلی اعلام کرد، اما از آنجایی که صبر مردم به یک ساعت تاخیر قد نمی‌داد، تمام سالن پُر بود از اعتراض‌های گوناگون؛ در نهایت با زحمت بسیار اجرای ساعت 21 بالاخره ساعت 22:30 شروع شد.
گروه موسیقی «داماهی» به عنوان اولین گروه در سالن ارسباران کار خود را با یک معذرت‌خواهی بزرگ آغاز کرد. اجرای «داماهی» به سرپرستی دارا دارایی با فضای موسیقی تلفیقی و ترکیبی بیشتر از هر چیز دیگر تداعی کننده موسیقی نواحی ایران به ویژه جنوب کشور بود و جوی بسیار سرحال داشت، به طوری که مخاطبانِ آن بعد از گذشت فقط چند دقیقه رنج تاخیر تلخ یک و ساعت و نیمِ گذشته را فراموش کردند.
گوشه‌ی سمت چپ سالن اجرا ساز اصیل جنوب کشور، «بینجو» به چشم می‌خورد. (بینجو یکی از سازهای اصیل موسیقی بلوچی است، این ساز به خاطر طریق پرده‌بندی و رنگ و وسعت صدای خاص اغلب از توان تلفیق بالایی برخوردار است)؛ داماهی‌ها با حضور دارا دارایی (سرپرست گروه و گیتاربِیس)، ابراهیم علوی (بربت، گیتار)، حمزه یگانه (پیانو) و همایون نصیری (سازهای کوبه‌ای)، آرش پژندمقدم (درامز) به عنوان نوازنده‌ی مهمان با اجرای قطعاتی به‌نام «برکت»، «بمان»، «محله خاموشان»، «گل‌بوته»، «ترنگ»، «مردن‌مردانه» ، «دخترک»، «لنج و بیوه» بعد از یک ساعت و با آرزوی موفیقت برای گروه بعدی به اجرای خود پایان داده و صحنه را ترک کردند.
در اجرای آخرِ شب گذشته ارسباران، گروه «کامنت» با حضور کیان پوتراب (گیتار آکوستیک)، نیما رمضان (گیتار الکترونیک)، بردیا امیری (درامز)، اشکان آبرون (یبوذ) و آرین کشیشی (گیتاربِیس) روی صحنه رفت.
«کامنت» گروهی با سبک آلترناتیو راک است که بعد از سال 86 در میان علاقه‌مندان به این نوع موسیقی محبوب شد و توانست با برگزاری چند کنسرت جایگاه خود را به عنوان یک گروه راک با ایده‌های جدی در موسیقی تثبیت کند. از یک طرف خستگی مردم بعد از مدتی انتظار و از طرفی دیگر ناهماهنگی نوازنده یا خواننده‌ی گروه با اتاق فرمان بیش از هر چیز دیگر سطح کیفی اجرا را کاهش می‌داد.
در طول اجرا تمام عوامل گروه‌ها مجبور بودند با ایما و اشاره به شخصی که در اتاق فرمان سُکنا گزیده بود را متوجه نحوه‌ی صدابرداری و تعیین میزان صدا کنند، که اغلب بیشتر از هر چیز دیگر مورد توجه مخاطب قرار می‌گرفت. اما با این حال، طرفداران کامنت از هر طریق ممکن به عوامل اجرایی انرژی بخشیده و با نوازنده‌ها همراه می‌شدند، کامنت در این کنسرت، علاوه بر اجرای فرشته‌ی مرگ، با مسیر باد، با من هست، بی تو، کی می‌رسیم، هی تو، لحظه‌ها، اطراف ما، می‌رسیم با آخرین قطعه منتشر شده از این گروه، به نام تنهایی ما شور و حال خاصی به سالن بخشید و اجرای خود را به پایان رساند.
سرپرست گروه کامنت در آخر علاوه بر تشکر از آرش پاکزاد، به خاطر همکاری در آلبوم موسیقی «کامنت» و اجرای دیشب؛ گفت: برگزاری این جنس کنسرت‌ها در جشنواره فجر بسیار اتفاق مهمی است، قبل از این جنشواره خیلی علاقه به اجرا داشتیم و امیدواریم که سال آینده بتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق اجرا داشته باشیم.



منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
کنسرت گروه داماهی