فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



دست پر «سپیده خلیلی» از آثار تالیف و ترجمه/زندگی استاد ابوعلی سینا نوشته شد


سپیده خلیلی نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس پیرامون تازه‌ترین آثار تالیف و ترجمه خود اظهار داشت: رمان جدیدی با عنوان «مثل هیچ کس» آماده انتشار از سوی نشر قدیانی است، این اثر برای کودکان تالیف شده است و درباره درباره دختری ده ساله است که صاحب یک برادر می‌شود و این حادثه موجبات تغییرات اساسی در تک تک اعضای خانواده را فراهم می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه رمان «از مادر بزرگ برایم بگو» اثر ترجمه شده آماده چاپ است خاطرنشان کرد: این اثر قرار است از سوی انتشارات ویژه نشر روانه بازار کتاب شود، این کتاب برای کودکان ترجمه شده است.

به گفته این نویسنده مجموعه 5 جلدی «ماجراهای نوید و ندا» را انتشارات به نشر منتشر می‌کند در ادامه متذکر شد: «طبیب سرگردان» عنوان اثر داستانی است که از سوی دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر خواهد شد.

وی افزود: «طبیب سرگردان» شامل داستان زندگی ابوسهل مسیحی است که قرار شده دفتر نشر فرهنگ اسلامی آن را روانه بازار نشر کند، ابوسهل استاد ابوعلی سینا بوده است. بنده سعی کردم زندگی او را به نحوی بنویسم که بچه ها دوست داشته باشند چرا که به مرور برخی موارد در حال فراموشی است.

خلیلی در پایان به کتاب تالیفی دیگری اشاره کرد و متذکر شد: مجموعه داستان کودک تالیفی دیگری با عنوان تخم مرغ شکلاتی آماده چاپ است که در نوبت چاپ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار دارد.

سپیده خلیلی، دکترای روانشناسی، نویسنده و مترجم بیش از صد و پنجاه عنوان کتاب برای کودکان و درباره کودکان سال 1338 در شمیران به دنیا آمد و از سال 1368 به نویسندگی و ترجمه پرداخت. وی در سال 1372 مجله رشد کودک را بنیان گذاشت و طی این سال‌ها سردبیری مجلات مختلف همچون رشد کودک، رشد نوآموز، شاهد کودکان و پرستو (ضمیمه نشریه بچه‌های شرق) را به عهده داشته است.

وی یکصد و پنجاه عنوان کتاب ترجمه و تالیف برای خردسالان، کودکان، نوجوانان و بزرگسالان نشر کرده است که جوایز جشنواره‌های کتاب کانون پرورش فکری کودکان، جشنواره مطبوعات کودک، دوچرخه طلایی و ... را برای وی به همراه داشته است. وی همچنین عضو شورای دفتر تالیف کتب درسی و کارشناس کتب خارجی کتابخانه ملی کودک و نوجوان است. 

این فارغ التحصیل دکترای روانشناسی بالینی از دانشگاه براون شوایگ آلمان و عضو انجمن روانشناسان کودک ایران سالهاست که به مشاوره بالینی کودکان می‌پردازد.

انتهای پیام/و

http://fna.ir/KR9BD2


ویدیو مرتبط :
زندگی نامه جنجالی ابوعلی سینا از زبان دانشمند