سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



پذیرش دانشجوی «دستیار پزشک خانواده»در دانشگاه علوم پزشکی شیراز


سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: دستیار پزشک خانواده از بهمن ماه در دانشگاه علوم پرشکی شیراز پذیرش می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، محمدهادی ایمانیه در سمینار پزشک خانواده گفت: این سمینار یک سمینار سفارشی است که مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری سلامت آن را اجرا کرده و وزارت بهداشت تاکید زیادی برای برگزاری این سمینار داشته است.وی افزود: سه سال و نیم است این طرح در استان فارس اجرا می‌شود که در این مدت جز همدلی و عزم و اراده برای اجرای یک برنامه مناسب ندیده‌ایم.

ایمانیه عنوان کرد: پیش از اجرای این طرح مردم به سه دسته تقسیم می‌شدند. مردم فقیر که نه بیمه داشتند و نه می‌توانستند به پزشک مراجعه کنند. مردم متوسط جامعه که برای درمان خود تنها به متخصصان مراجعه کرده و گاهی حتی از یک رشته چند متخصص آنها را ویزیت می‌کرد و هزینه زیادی بابت این درمان‌ها پرداخت می‌کردند. افراد سرمایه‌دار نیز که به هر متخصص خاصی که دوست داشتند مراجعه می‌کردند.

وی ادامه داد: متاسفانه قشر وسیعی از پزشکان نیز وضعیت نابه‌سامانی از نظر عدالت در سلامت داشته‌اند. از طرفی به کارشناسان بهداشت و تغذیه نیز تا به حال بی توجهی شده بود و آنگونه که باید در جامعه دیده نمی‌شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: هزینه‌هایی که برای طرح پزشک خانواده به بیمه‌ها تحمیل شده تقریبا 9 درصد اضافه بوده که بیش از 100 میلیارد تومان پرداخت از جیب مردم کاهش یافته است.

وی ادامه داد: توزیع خوب جغرافیایی پزشکان و داروخانه‌ها در همه مناطق شهری اعم از مرکز و حاشیه شهر از دستاوردهای پزشک خانواده بوده است.ایمانیه مطرح کرد: بیشترین رضایتمندی از این طرح مربوط به صدک‌های پایین جامعه بوده و مراجعه به متخصصان مهم‌ترین دلیل نارضایتی مردم است.رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: فرهنگ مراجعه به متخصص رو به کاهش است. هر شش ماه که رضایتمندی مردم از این طرح سنجیده می‌شود، میزان رضایت چند درصد افزایش می‌یابد.

گفتنی است نخستین سمینار بین المللی پزشک خانواده، ششم دی، در مجتمع فرهنگی آموزشی ولایت آغاز شده و با ارایه سخنرانی‌هایی پیرامون این موضوع با حضور مسوولان کشوری و دست اندرکاران سلامت کشور تا روز هفتم دی ادامه داشته است.


ویدیو مرتبط :
حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی فسا در پزشک خانواده شهری