ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



راه حل عالیشاه برای گلزنی/ بی‌خیالی!


آی اسپورت/ می‌دود، می‌جنگد و تلاش می‌کند اما ضربات آخرش راهی به دروازه حریفان پیدا نمی‌کند! انگار طلسم شده و راه گل زدنش بسته. هر چند همچنان به عنوان یک بازیکن کلیدی و یک مهره تاثیرگذار مورد اعتماد برانکو است.
پروفسور به حضورش در ترکیب پرسپولیس اعتقاد دارد. عالیشاه که این فصل به خط حمله رفته تا زوج مهدی طارمی باشد این روزها بیش از همه به موقعیت‌هایی فکر می‌کند که در بازی‌های اخیر از دست داده او البته راهکار جدیدی هم اندیشیده و قصد دارد کمتر به این ماجرا فکر کند تا شاید بتواند راه دروازه حریفان را بیابد. با عالیشاه صحبت کردیم. پیرامون همین از دست دادن موقعیت‌ها و البته روند رو به رشد پرسپولیس.
تو بازیکنی هستی که تلاش می‌کنی، می‌دوی و زحمت می‌کشی اما این روزها در زدن ضربات آخر موفق نیستی. این به تغییر پست تو مربوط می‌شود یا ماجرای دیگری؟
پستم که مهاجم نیست اما برانکو ترجیح داده که در خط حمله بازی کنم. من هم مثل یک سرباز هرچه فرمانده‌ام بگوید اجرا می‌کنم و حرفی هم نمی‌زنم. باید خودم را با بازی در این پست وفق بدهم و تلاشم را بیشتر کنم تا بتوانم گل بزنم.
اما زمان می‌برد که با بازی در خط حمله آشنا شوی...
یک مدت طول می‌کشد تا جا بیفتم. من هفت هشت سال هافبک بودم و حالا چند ماهی است که به خط حمله منتقل شده‌ام. باید با وظایف یک مهاجم آشنا شوم و بدانم چه کارهایی انجام بدهم.
البته کمی هم بدشانسی باعث شده توپ‌های تو گل نشود و این روزها فشار بسیاری را تحمل کنی. اینطور نیست؟
بعد از بازی با استقلال که ضربه خوبی نزدم و موقعیت را از دست دادم یک مقدار ذهنیت منفی روی من به وجود آمده و همین باعث شد تا موقعیت‌های دیگری را از دست بدهم البته این اتفاق برای هر بازیکنی به وجود می‌آید و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. تلاشم را می‌کنم تا مثل مهاجمان تخصصی توپ‌هایم تبدیل به گل شود اما نمی‌دانم چرا لحظه آخر بدشانسی می‌آورم و ضربه‌هایم داخل دروازه نمی‌رود.
دلیلش که تنها نمی‌تواند بدشانسی باشد؟
نه، یکی از دلایلش این است که بیش از اندازه به این موضوع فکر می‌کنم. نباید زیاد به این ماجرا فکر کنم و مشغولش شوم. در این شرایط بیشتر تمرکزم معطوف به این مساله می‌شود و کارایی‌ام را از دست می‌دهم. از این به بعد کمی بی‌خیال‌تر می‌شوم تا ببینم شرایط بهتر خواهد شد یا نه.
اطرافیان، دوستانت و برانکو در این مدت با تو حرفی زده‌اند و اصلاً چیزی می‌گویند؟
به هیچ وجه. آنها حرفی نزده‌اند اما این نیز بگذرد. بالاخره این روزها تمام می‌شود و من هم گل می‌زنم تا فشارها کمتر شود.
تمرین اختصاصی هم انجام می‌دهی تا این ضعف را برطرف کنی؟
تمرین اختصاصی که تا دلتان بخواهد انجام می‌دهم اما این زیاد ربطی به تمرین ندارد. توپی که بخواهد داخل دروازه برود می‌رود و اگر نخواهد نه. بعد از این همه سال بازی برای من این قضیه اثبات شده. ایمان دارم که اگر حتی ضربه خوبی هم نزنی توپی بخواهد گل شود داخل دروازه می‌رود.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
از دست رفتن موقعیت عالی گلزنی توسط امید عالیشاه