اشتباهات رایج دکوراسیون و چیدمان منزل +تصاویر


 اشتباهات دکوراسیون مربوط به نکات ریز در چیدمان و جایگزینی برخی لوازم منزل می شود که به طور کامل در ادامه برایتان خواهیم گفت.

شاید برایتان پیش آمده باشد که وارد خانه ای شده باشید که در لحظه ورود، شیک بودن وسایل آنجا شما را میخکوب کرده باشد، اما با گذشت چند لحظه، از نشستن در آنجا احساس آشفتگی و بی قراری کرده باشید و برعکس وارد خانه ای شده باشید که وسایلش لوکس نبوده، اما از نشستن در آن خانه احساس خوبی به شما دست داده باشد.

متاسفانه بعضی از اشتباهات در دکوراسیون های منازل به دلیل تکرار زیاد به اتفاقی عادی تبدیل شده است در حالی که اشتباه همیشه اشتباه است.

در ادامه به بعضی از این اشتباهات رایج و مهم اشاره شده که توجه به آن ها، ضروری به نظر می رسد.

 اشتباهات دکوراسیون منزل ، دکوراسیون منزل ، چیدمان منزل

 یکی از اشتباهات رایج دکوراسیونی که به شدت ناپسند و مخرب است، نصب قاب و تابلوهای تزیینی روی دیوار در ارتفاعی نامناسب و بیش از حد بلند است. توجه داشته باشید زمان نصب تابلو ها، مرکز قاب باید ملاک ارتفاع باشد نه لبه پایینی قاب. در واقع تابلو ها و قاب ها باید به گونه ای روی دیوار نصب شوند که بدون حرکت گردن افراد و بالا بردن سر به راحتی دیده شوند.

اشتباهات دکوراسیون ، چیدمان منزل ، نکات مهم در چیدمان منزل

برای افزودن رنگ به دکوراسیون، ابتدا از عناصری همچون کوسن های مبل یا کلاهک آباژور استفاده کنید و پس از بررسی دقیق نتیجه کار و رضایت از آن رنگ ها، تدریجا افزودن رنگ را به دکوراسیون منزلتان گسترش دهید. به طور قطع در دکوراسیون هر محیط برای جذابیت بیشتر باید حداقل 20 درصد از رنگ های موجود به اندازه کافی شاد باشد تا احساس سرزندگی در خانه تان شکل بگیرد.

حذف کلی قالیچه از دکوراسیون یک منزل، یک اشتباه بزرگ دکوراسیونی است، اما اشتباه بزرگ تر از آن، انتخاب و استفاده از قالیچه ای با اندازه نامناسب و بسیار کوچک است؛ برای مثال قالیچه ای که زیر میز غذاخوری قرار می گیرد باید به اندازه ای باشد که وقتی صندلی ها عقب کشیده می شود، حتما دو پایه جلویی صندلی همچنان روی قالیچه قرار بگیرد و پای افراد زمانی که دور میز نشسته اند، روی قالیچه باشد.

قالیچه فضای نشیمن نیز باید از همه نظر تا نزدیکی پایه های جلویی مبل ها، کاناپه ها و حداقل زیر پایه جلویی آن ها برسد.

اشتباهات دکوراسیون ، نکات مهم در چیدمان منزل ، اشتباهات دکوراسیون 

آینه به دلیل انعکاس نور و تصویر، وسیله ای است که در فضاهای کوچک جادو می کند و تاثیر بسیار زیادی بر بزرگنمایی فضا دارد، بنابراین استفاده نکردن از آن در دکوراسیون به خصوص در یک فضای کوچک، مسلما یک اشتباه بزرگ است.

همچنین توصیه می کنیم آینه را جایی قرار دهید که میزان بیشتری نور برای انعکاس به آن برسد تا تاثیر حضورش را بیشتر احساس کنید.

اشتباهات دکوراسیون ، اشتباهات دکوراسیون ، دکوراسیون منزل 

به هم ریختگی و شلوغی فضا نه تنها سبب تخریب جلوه دکوراسیون می شود بلکه افراد در آن فضا زندگی پر استرس و نا آرامی را تجربه می کنند. لازم نیست همه وسایلی را که احساس می کنید زیبا هستند در دکوراسیون خانه تان جا دهید چراکه ممکن است باعث شلوغی بیش از حد شود. به طور کلی، هرچه دکوراسیون خانه شما خلوت تر باشد، جلوه آن زیبا و آرامش بخش تر خواهد بود.

اشتباهات دکوراسیون ، اشتباهات دکوراسیون ، دکوراسیون منزل 

گاهی افراد در هنگام انتخاب وسایل منزل فقط به زیبایی آن توجه می کنند و اصلا به این نکته که وسیله انتخابی آن ها شاید زیبا باشد، اما برای استفاده روزمره مناسب نباشد، توجهی ندارند؛ برای مثال در اتاق نشیمن علاوه بر زیبایی مبلمان، باید به راحتی آن ها هم دقت داشت؛ زیرا یک مبل سفت هرگز مناسب یک گفت و گوی طولانی نخواهد بود و باعث احساس ناراحت کننده ای در بین اعضای خانواده و مه مان ها خواهد شد. (روزنامه قانون)

اشتباهات رایج دکوراسیون و چیدمان منزل +تصاویر


ویدیو مرتبط :
دکوراسیون - چیدمان سرویس بهداشتی منزل