ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



مایلی‌کهن: اگر شکست 7 گله برزیل برای ما اتفاق می‌افتاد اعدام‌ می‌شدیم/ درباره شانس صعود نمی‌توانم درصدی را بیان کنم


به گزارش خبرگزاری فارس، محمد مایلی‌کهن در مراسم بدرقه تیم امید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال نو میلادی را به هموطنان مسیحی تبریک میگویم. یک هفته است که بازیکنان تیم امید را در اختیار باشگاه‌هایشان قرار دادیم و امروز شنیدیم که کاپیتان تیم و یکی از ارکان تیم امید از ناحیه بینی دچار مصدومیت شده و مشکل پیدا کرده است و این خبر خوبی برای ما نیست. سردار آزمون،‌ جهانبخش و عزت‌اللهی را هم نمی‌توانیم همراه تیم به قطر ببریم.

مایلی‌کهن در مورد خط خوردن احمد نورالهی به خاطر غیبت در اردوی بندرعباس و اینکه کار برای تیم امید سخت شده است، گفت: کار خیلی سخت شده است. تمام چاقوها را برای ما تیز کرده بودند، اینکه تیم امید امکانات داشت و مسائل دیگر. با این حال اکنون نمی‌توان وضعیت را با 40 سال پیش مقایسه کرد. تیم امید کنونی ستاره‌ای ندارد بلکه یک تیم، ستاره است. در مقاطعی ما بازیکنانی مثل علی کریمی، مهدوی‌کیا، کاویان‌پور،کریم باقری و .. را در اختیار داشتیم اما نتوانستیم به المپیک صعود کنیم.

وی ادامه داد:‌ در بازی‌های آسیایی اینچئون هم بازیکنانی مثل پورعلی‌گنجی، خانزاده و ... را داشتیم که بهترین نتایج تاریخ فوتبال را گرفتیم! این همان تیمی بود که زیر نظر مستقیم سرمربی تیم ملی بود.

مایلی‌کهن در مورد وضعیت نورالهی گفت: ما باید اسامی را دیشب اعلام می‌کردیم اما شما ببینید اکنون وضعیت چگونه است. ازسازمان لیگ تشکر می‌کنیم اما مراسمی که امروز داریم به خاطر آنکه یکسری بازیکنان هنوز نرسیده‌اند در این مراسم غایب هستند و وقتی هم برسند خسته هستند. ما فردا می‌خواهیم به پابوس امام رضا (ع) برویم و بعد هم باید به امارات برویم. چه اشکالی داشت که دیدارهای هفته هفدهم لیگ برتر این هفته برگزار نمی‌شد. هوا هم که آلوده بود.

مدیر فنی تیم امید در مورد شناختش از سوریه، چین و قطر حریفان ایران در مقدماتی المپیک گفت: اینگونه نیست که از شرایط حریفان ناآگاه باشیم اما همه این تیم‌ها مسئولان‌شان دست به دست هم می‌دهند تا تیم‌شان به المپیک بروند اما در اینجا حریفان ما داخلی هستند در همه زمینه‌ها اینگونه است نه فقط در فوتبال. اکنون وضعیت آلودگی هوا را ببینید همه همدیگر را متهم می‌کنند. در مباحث سیاسی هم رئیس‌جمهور همه مشکلات را به گردن رئیس‌جمهور قبلی می‌اندازد و وقتی هم او برود وضع به همین شکل می‌شود و همه زحمات رئیس‌جمهور قبلی را زیر سؤال می‌برند. باید کشورمان را دوست داشته باشیم و وقتی کار را در اختیار یک نفر می‌گذاریم به طور کامل آن را در اختیار دیگری بگذاریم و بگوییم که اگر در برخی مواقع ترمز داشته‌ایم دلیلش چه بوده است. اکنون اگر ما یک بازیکن را یک روز اضافه‌تر در اردو نگه داریم از داخل همین اردو گزارش داده می‌شود.

مایلی‌کهن در مورد اینکه بهتر نبود زودتر مکاتبات با باشگاه‌ها صورت می‌گرفت و با باشگاه‌ها تعامل صورت می‌گرفت، گفت: فکر می‌کنم در هیچ مقطعی به اندازه این مقطع تعامل وجود نداشته است. ما با باشگاه‌ها در تعامل کامل هستیم و شناسنامه کاری بازیکن را به باشگاه ارائه می‌‌دهیم. اینکه میزان آمادگی‌اش چقدر است اگر مصدوم شده چه میزان مصدومیت دارد و حتی گاهی بازیکن مصدوم هم با ما به اردو آمده و زیر نظر دکتر و فیزیوتراپ ما ریکاوری انجام شده است. تعامل از طرف ما صد در صدی بوده است. ما گزارش کاملی از وضعیت بازیکن به باشگاه ارائه کرده‌ایم.

وی در مورد اینکه مصدومیت و غیبت چند بازیکن باعث ناامیدی او شده، گفت: اینگونه نیست.من همیشه گفته‌ام کشور ما ثروتمند نیست بلکه سوپر ثروتمند است. گذشته از منابع و معادن مختلفی که داریم استعداد در کشور ما موج می‌زند و ما جوانان شایسته زیادی داریم.

مایلی‌کهن در مورد اینکه چند درصد شانس صعود به المپیک را داریم، گفت: به دلیل اینکه فوتبال ورزشی غیرقابل پیش‌بینی است و گاهی تیم‌های بزرگ مقابل تیم‌های ضعیف به مشکل می‌خورند و اینگونه نیست که تیم‌های بزرگ مقابل تیم‌های ضعیف برنده شوند، نمی‌توان این مسئله را پیش‌بینی کرد. چه کسی فکر می‌کرد برزیل در کشور خودش 7 گل از آلمان بخورد.اگر این اتفاق برای ما رخ داده بود تا الان اعدام شده بودیم. بازیکنان ما زحمت کشیده‌اند. من درصد نمی‌گویم اما مطمئن هستم که تیم امید ایران بازی‌های خوبی را به نمایش خواهد گذاشت. نفرات خوبی از تیم امید برای آینده فوتبال ایران به ارمغان خواهند آمد. ما می‌توانیم 5 تا 10 تیم امید داشته باشیم اما درصدی برای صعود نمی‌توانم بیان کنم.

وی در پایان خطاب به هواداران فوتبال گفت: همه آنها را دوست دارم و امیدوارم بتوانیم گوشه‌ای از زحمات آنها را جبران کنیم.

انتهای ییام/آ

http://fna.ir/12EF5P


ویدیو مرتبط :
عجیب ولی واقعی : دایی و مایلی کهن به اتفاق هم روی صحنه تئاتر