مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



کردهای اغتشاش‌گر با شیعیان ترکمانی درگیر شدند


یکی از مبارزان ترکمانی در حال نبرد با داعش، از متشنج شدن مجدد منطقه «طوزخورماتو» در شرق استان «صلاح‌الدین» عراق و درگیری شماری از کردهای اغتشاش‌گر با شیعیان ترکمانی خبر داد.

به گزارش «شیعه نیوز»، یک منبع آگاه از اعضای نیروهای بسیج مردمی ترکمانی (الحشد الشعبی الترکمانی) از آغاز درگیری‌های مجدد چند اغتشاش‌گر کُرد با شیعیان ترکمانی در «طوزخورماتو» خبر داد.

وی اعلام کرد که در ساعت 23 شب گذشته، شماری از کردهای وابسته به گروه موسوم به «گوران» در حال کارگذاشتن یک بمب در یکی از محله‌های مسکونی شیعیان ترکمانی در «طوزخورماتو» بود که بمب مذکور منفجر شد و 5 کرد نیز زخمی شدند. زخمی‌ها به بیمارستان طوزخورماتو انتقال یافتند تا سپس مورد بازجویی قرار گیرند اما چند نفر دیگر از همپیمانان این افراد با هدف سرپوش گذاشتن بر این ماجرا، یکی از مقرهای نیروهای الحشد الشعبی الترکمانی را با نارنجک هدف قرار دادند که طی آن، 2 نفر از نیروهای ترکمانی زخمی شدند و یک نفر جان خود را از دست داد.

 پس از این بود که درگیری‌ها میان دو طرف آغاز شد.

این منبع افزود: هدف ایان افراد مهاجم از آغاز درگیری‌های شب گذشته این بود که بر روی اقدام به بمب‌گذاری یاران خود در طوز‌خورماتو سرپوش گذارند و به افکار عمومی این‌گونه القاء کنند، افراد بستری شده در بیمارستان در درگیری مسلحانه با نیروهای بسیج مردمی زخمی شده‌اند.

وی که خود یکی از مبارزانی ترکمانی در حال نبرد با داعش است، گفت: ما امیدوار بودیم که فرماندهی نیروهای پیشمرگه برای حل این بحران وارد عمل شود. بامداد امروز نیز این فرماندهی یک توپ نظامی عازم طوزخورماتو و به طور مشخص منطقه «الجمیلة» که کردها در آن ساکنند، کرد و این توپخانه، مناطق محل استقرار شیعیان ترکمانی و خانواده‌هایشان را بمباران کرد که طی آن شماری از زنان و کودکان قربانی شدند.

کردهای اغتشاش‌گر با شیعیان ترکمانی درگیر شدند

بمباران مناطق مسکونی شیعیان ترکمانی


کردهای اغتشاش‌گر با شیعیان ترکمانی درگیر شدند

هدفگیری مقر کردها در طوزخورماتو


 

گوران یکی از ساکنان منطقه «چمچال» در شمال عراق است اما چند سالی است که در طوزخورماتو در حال ارتکاب قتل، آدم‌ربایی و غارت مردم است. وی و شماری از مزدورانش، سالهاست که در حال ربودن جوانان شیعه ترکمانی و بمب‌گذاری در نزدیکی منازل آنها هستند تا آنها را به کوچ اجباری متقاعد کنند. اما در پی زخمی شدن گوران در درگیری‌های پیشین، وی مدتی در طوزخورماتو نبود اما چند روز پیش به منطقه بازگشته و همان کارهای همیشگی‌‌‌اش را از سر گرفته است.

کردهای اغتشاش‌گر با شیعیان ترکمانی درگیر شدند

گروه گوران


 
وی یکی از بارزترین سران فتنه‌انگیز میان کردها و شیعیان ترکمانی است و تحت پیگرد قضایی قرار دارد اما دولت محلی در طوزخورماتو از دستگیری او خودداری می‌کنند و حتی از طریق همین قانون از او حمایت می‌کنند و برایش راه فرار می‌یابند.

در درگیری‌های شب گذشته نیز شیعیان ترکمانی ساکت نماندند و یک تانک، یک خودروی زرهی و دو خودروی نظامی پیشمرگه را که در حال بمباران مناطق مسکونی در جنوب غرب طوزخورماتو بودند را به آتش کشیدند. در حال حاضر درگیری‌ها متوقف شده است اما همچنان اوضاع متشنج است.

کردهای اغتشاش‌گر با شیعیان ترکمانی درگیر شدند

آتش زدن تجهیزات نیروهای پیشمرگه


کردهای اغتشاش‌گر با شیعیان ترکمانی درگیر شدند

متوقف کردن نیروهای پیشمرگه در حال پیشروی


 

انتهای پیام/654


ویدیو مرتبط :
روحانی در شیرخوارگاه شهید ترکمانی در اربعین حسینی