سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تصویب فروش ۶۵۰ میلیون دلاری تجهیزات نظامی آمریکا به فرانسه


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آژانس همکاری های امنیتی و دفاعی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، آمریکا فروش 650 میلیون دلاری هواپیماهای فوق پیشرفته ترابری نظامی و دیگر تجهیزات جنگی به فرانسه را تصویب کرده است.

خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از این بیانیه نوشت، این فروش تجهیزات و افزارهای نظامی به فرانسه قرار نیست توازن نظامی در منطقه را برهم زند و البته فرانسه امیدوار است که شرکت «لاکهید مارتین» تأمین‌کننده اصلی این سری تجهیزات نظامی باشد.

در این بیانیه آمده است: وزارت خارجه آمریکا تأییدیه فروش تجهیزات نظامی به فرانسه در خصوص هواپیماهای «سی-130 جی» و تجهیزات مرتبط و نیز ارائه پشتیبانی لجستیک با هزینه‌ای بالغ بر 650 میلیون دلار را صادر کرده است.

آژانس همکاری‌های نظامی و امنیتی آمریکا تأکید کرد که این قرارداد فروش تجهیزات نظامی با هدف افزایش ظرفیت‌های نظامی نیروی هوایی فرانسه بسته شده است و انطباق با ساختار نیروی هوایی آمریکا را افزایش می‌دهد.

بنا بر این بیانیه، این سری هواپیماهای «سی-130 جی» قابلیت سوخت رسانی هوایی برای جنگنده‌های فرانسه، هواپیماهای سبک ترابری و نیز بالگردهای نظامی این کشور را فراهم می سازد.

بر اساس این گزارش، آمریکا در تلاش برای تقویت قوای نظامی اروپا، بودجه نظامی خود را از طریق قراردادهای مشابه با انگلیس، ایتالیا و دیگر کشورهای شرق اروپا افزایش داده است.

انتهای پیام/م


ویدیو مرتبط :
تصویب فروش 11میلیون دلاری 4کشتی عملیات ساحلی به عربستان