آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



میز اردور/ پاته گوجه فرنگی و دانه کاج؛ اسنکی خوشمزه


میز اردور/ پاته گوجه فرنگی و دانه کاج؛ اسنکی خوشمزهپارسه گرد/ پاته گوجه فرنگی را با نان تست، چیپس و یا کراکر سرو کنید و از این اسنک خوشمزه لذت ببرید.
برای سرو می‌توانید از نان تست، ژامبون، پنیر پارمزان و زیتون سیاه استفاده کنید.
چی لازم دارم:
گوجه فرنگی رسیده 1.5 کیلوگرم
سیب زمینی خرد شده 350 گرم
دانه کاج 100 گرم
سیر 2 حبه
روغن زیتون بکر 80 میلی لیتر
سرکه بالزامیک ½1 قاشق غذاخوری
شکر ½2 قاشق چایخوری
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
چه جوری درست میشه:
1- فر را با دمای 160 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. هر کدام از گوجه فرنگی‌‌‌ها را به 4 قسمت خرد کنید و در یک ردیف روی سینی فر بچینید. سرکه بالزامیک، 2 قاشق غذاخوری روغن، شکر و رب گوجه را با هم مخلوط کنید و این مخلوط را روی گوجه‌ها بریزید. سپس به میزان دلخواه‌تان نمک و فلفل را روی آن‌ها بپاشید. گوجه‌ها را به مدت 1.5 تا 2 ساعت در فر بپزید. سپس آن‌ها را همراه عصاره جمع شده در سینی فر به یک کاسه منتقل نمایید. 12 تکه از گوحه‌ها را برای سرو در کنار غذا، جدا کنید.
2- دانه‌های کاج را در غذاساز خرد کنید تا به شکل پودر درآیند. سپس گوجه‌ها، عصاره و سیر (پوست گرفته و خرد شده) را به آن‌ها اضافه کنید و تمام آن‌ها را به وسیله غذاساز مخلوط کنید تا یکنواخت شوند.
3- در همین فاصله سیب‌‌‌زمینی را در آب جوش و نمک بپزید. سپس آن را آبکشی کرده و به شکل پوره درآورید. پوره سیب‌زمینی و باقیمانده روغن زیتون را با مخلوط گوجه‌فرنگی به خوبی ترکیب نمایید و به میزان دلخواه به آن نمک و فلفل اضافه کنید. این مخلوط را به یک کاسه منتقل نمایید و روی آن روغن زیتون بریزید.
4- پاته گوجه‌فرنگی و دانه کاج را با گوجه تست شده، پودر پنیر پارمسان، زیتون سیاه و ... سرو نمایید.




منبع: پارسه گرد


ویدیو مرتبط :
تجهیزات کشاورزی مدرن تکنولوژی پردازش گوجه فرنگی: خط گوشت اتوماتیک از دانه به میز