سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اسرائیل سفیر سوئد در اراضی اشغالی را فراخواند


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از سخنان «مارگوت والستروم» درباره لزوم تحقیق درمورد اقدام اسرائیل در کشتار بدون محاکمه فلسطینی‌ها، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی «کارل مگنوس» سفیر سوئد در اراضی اشغالی را فراخواند.

به گزارش پایگاه خبری «عاروتص شوع»، «آویو شیرون» مدیرکل بخش اروپای غربی وزارت خارجه اسرائیل، «مگنوس» را احضار کرد و آنچه سخنان «مغرضانه و خصمانه» وزیر خارجه سوئد علیه اسرائیل خواند، را مورد انتقاد قرار داد.

شیرون به مگنوس گفت: «سخنان وزیر خارجه سوئد نشان می‌دهد، او از آنچه در منطقه رخ می‌دهد، اطلاع ندارد و احتمالا از شرایط دشواری که اسرائیلی‌ها با آن روبرو هستند، آگاه نیست».

وی افزود: «وزیر خارجه سوئد با رویکرد بی‌اساس و زیان‌آورش، خود را برای آینده‌ای قابل‌پیش‌بینی از هر گونه ایفای نقش در روابط میان اسرائیل و فلسطینی‌ها حذف کرد».

بر اساس این گزارش، «مارگوت والستروم» خواستار تحقیق برای مشخص شدن این موضوع شد که آیا اسرائیل در موج اخیر ناآرامی‌ها در اراضی اشغالی، مرتکب اعدام بدون محاکمه شده است یا خیر؛ موضوعی که اسرائیل به سرعت به آن واکنش نشان داد و سخنان او را «توهم» توصیف کرد.

والستروم همچنین اظهار داشت، ضروری است که تحقیقات کامل و معتبری درباره این مرگ‌ها انجام شود تا موضوع مشخص شود. 

بر اساس این گزارش، سخنان والستروم بعد از آن بیان شد که «جان بیورکلند» یک نماینده پارلمان سوئد انتقادات قبلی وزیر خارجه سوئد از سیاست‌های اسرائیل در حمله به فلسطینی‌ها، را ناعادلانه خواند و مدعی شد، رویکرد او در قبال اسرائیل به تلاش‌های دیپلماتیک سوئد در منطقه آسیب رسانده است. 

اما مارگوت والستروم این اتهام را رد کرد و گفت: «استکهلم همان طور که دوست فلسطین است، دوست اسرائیل نیز هست».

اما وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای به اظهارات وزیر خارجه سوئد واکنش نشان داد و سخنان او را «غیرمسئولانه و توهمی» خواند و مدعی شد اظهارات او، مشوق خشونت و تروریسم خواهد بود.

از زمان شروع ناآرامی‌ها در اراضی اشغالی و کرانه باختری، تاکنون 130 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. اما مقامات اسرائیلی مدعی هستند، نیروهای امنیتی در کشتن مهاجمان فلسطینی حق دارند.

انتهای پیام

http://fna.ir/42W94G


ویدیو مرتبط :
رعب و وحشت در اراضی اشغالی فلسطین