علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



چاپ دو مجموعه مقاله درباره هنر، فرهنگ، توسعه و پست مدرنیسم


به گزارش خبرنگار مهر، نشر چشمه به تازگی ترجمه دو مجموعه مقاله «فرهنگ، هنر و توسعه» و «پست مدرنیسم و ...» را منتشر و راهی بازار نشر کرده است.

«فرهنگ، هنر و توسعه» شامل مقالاتی از آمارتیا سن است که با گردآوری و ترجمه کاظم فرهادی به چاپ رسیده است. نویسنده این کتاب با نام کامل آمارتیا کومار سن متولد سال ۱۹۳۳ است و در سال ۱۹۹۸ برنده جایزه نوبل اقتصاد شد. ترجمه بسیاری از کتاب ها و مقالات اقتصادی او در ایران و نیز به دلیل داشتن نگاه انسانی به علم اقتصاد، به ویژه در میان اقتصاددانان و دانشجویان این رشته، شهرت دارد.

«فرهنگ، هنر و توسعه» به عنوان سی و هشتمین کتاب مجموعه «علوم انسانی» به چاپ رسیده که نشر چشمه منتشر می‌کند.

آمارتیا سن در مقاله‌های این کتاب، ضمن پرداختن به جنبه‌های گوناگون اهمیت فرهنگ و هنر، به پرسش‌های اساسی درباره تاثیر فرهنگ بر توسعه و کنش‌های متقابل فرهنگی پاسخ می‌دهد و با توجه به گوناگونی مضمون هریک از مقاله‌ها، با تکرار پاره ای از موضوعات، به نکات دقیق مبتنی‌بر تجربه تاریخی می‌پردازد که می‌تواند حاوی درس‌هایی برای مردم آسیا، افریقاو امریکای لاتین باشد.

«ساتیاجیت رای و هنر کل باوری: فرهنگ ما، فرهنگ آن‌ها»، «فرهنگ چه قدر اهمیت دارد؟» و «فرهنگ و توسعه» عناوین مقاله‌های این کتاب هستند.

این کتاب با ۱۰۳ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۷۵ هزار ریال منتشر شده است.

مجموعه مقاله دیگری که چشمه به تازگی چاپ کرده، «پست مدرنیسم و...» نام دارد که گردآوری و تالیف آن توسط استیون کانر انجام شده و گروهی از مترجمان به فارسی برگردانده شده است.

ابتدای این کتاب توضیحاتی درباره نویسندگان فصل های مختلف این کتاب نوشته شده است. به این ترتیب، فلیپ آوسلندر، رابرت ایگلستون، فلیپ بری، کوستاس دوزیناس، پل شیهان، استیون کانر، کاترین کانستبل، استیفن ملویل، جول ین مرفت و اورسولا هیز در مقدمه ای کوتاه معرفی شده اند. این افراد از اساتید دانشگاه و محققان حوزه فلسفه و جامعه شناسی هستند. پیش از شروع فصل‌های کتاب که به قلم این افراد نوشته شده نیز، رویدادنگاری درج شده که از ۱۹۴۷: استقلال هندوستان آغاز شده و به ۲۰۰۱: حمله تروریستی به برج های تجارت جهانی نیویورک ختم می‌شود.

مقاله‌های این کتاب، حاصل پسااندیشی ده نفر از سران پسامدرن، درباره زندگی هر روزه انسان امروز است و عرصه‌هایی دوردست مانند پسامدرنیسم و اخلاق، فضا، اجرا، فناوری... و دلمشغولی‌های روزمره این انسان.

بعد از درآمدی که استیون کانر برای کتاب نوشته، فصول دهگانه کتاب با این عناوین آغاز می‌شود: «پسامدرنیسم و فلسفه»، «پسامدرنیسم و فیلم»، «پسامدرنیسم و ادبیات»، «پسامدرنیسم و هنر/پسامدرنیسم اکنون و دیگربار»، «پسامدرنیسم و اجرا»، «پسامدرنیسم و فضا»، «دانش، فن‌آوری و پسامدرنیسم»، «پسامدرنیسم، پسادین»، «پسامدرنیسم و اخلاق در برابر متافیزیک دریافت» و «حقوق و دادگری در پسامدرنیته».

این کتاب با ۳۲۵ صفحه، هزار نسخه و قیمت ۲۰۰ هزار ریال منتشر شده است.


ویدیو مرتبط :
رویکرد اقتضایی و پست مدرنیسم به سازمان و مدیریت رویکرد اقتضایی و پست مدرنیسم به