راه حل رفع موانع شکوفایی در حوزه ارتباطات، شبکه ملی اطلاعات است


به گزارش عصر یکشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت، «محمدجواد آذری جهرمی» در ششمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: مهمترین پیام افتتاح مراکز تبادل ترافیک داده ملی این است که دولت و شرکت ارتباطات زیرساخت از درآمد خود در این بخش چشم پوشی می کند تا صنعت تولید محتوای بومی در فضای مجازی شکوفا شود.
وی، از شاخص های اقتصاد مقاومتی را کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی اعلام کرد و افزود: صنعت فناوری اطلاعات یکی از جایگزین های خوب برای درآمدهای نفتی به شمار می رود.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت یادآورشد: امروزه صنعت فناوری اطلاعات کشور بنا بر برخی گزارش ها سهم 2.2 درصدی در تولید ناخالص ملی دارد در حالی که در برخی کشورها این میزان به صورت معمول، 13 درصد گزارش شده است.
وی با تشریح این موضوع که همچنان مسیری طولانی برای توسعه فناوری اطلاعات بومی در کشور در پیش رو داریم، افزود: توسعه صنعت فناوری اطلاعات بومی در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی است که سبب بهبود شاخص های فرهنگی، اجتماعی و امنیت ملی در فضای مجازی کشور خواهد شد.
وی تاکید کرد: با راه اندازی این مرکز، هزینه های تمام شده عرضه سرویس های بومی کاهش چشمگیری خواهد داشت و این موضوع خود به خود سبب ترویج پیش از پیش سرویس های بومی می شود.
آذری جهرمی ادامه داد: مراکز تبادل ترافیک داده ملی ( IR- NIX ) به عنوان یکی از اصلی ترین زیرساخت ها و وجه تمایز شبکه ملی اطلاعات و شبکه اینترنت، حلقه نهایی اجرای شبکه ملی اطلاعات در بخش های مربوط به شرکت ارتباطات زیرساخت را ایجاد و اجرایی کرد.
به گزارش ایرنا، در این مراسم، مراکز تبادل ترافیک داده ملی (IR- NIX ) تهران توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گشایش یافت. در فاز بعدی قرار است این مراکز در شیراز، مشهد و تبریز راه اندازی شوند.
اقتصام** 9186** 2023

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
چهارمین دوره جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات