سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



درگیری خونین «النصره» و «ارتش آزاد» در ریف ادلب سوریه


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری «اورینت» وابسته به مخالفان سوریه گزارش داد که روز یکشنبه درگیری شدیدی میان گروه «جبهة النصره» با «ارتش آزاد» در استان ادلب رخ داد.

طبق این گزارش، جبهة النصره (شاخه القاعده در سوریه) از روز شنبه (12 مارس)‌ به مواضع گروه موسوم به «تیپ 13» وابسته به گروهک «ارتش آزاد» در ریف ادلب هجوم برد و چندین نفر از النصره کشته و دهها نفر از تیپ 13 اسیر شدند.

اورینت افزود که عناصر النصره به مواضع تیپ 13 در شهرک «الغدفه» در شرق شهر «معرة النعمان» یورش بردند و دهها نفر را کشتند و اسیر کردند و بر مقرهای تیپ 13 هم مسلط شدند.

این شبکه نوشت که حمله النصره پس از آنکه تظاهرات‌های متعدد مردمی در ادلب و معرة النعمان را سرکوب کرد، اقدامات تشدیدکننده‌ خطرناکی به شمار می‌رود.

پیامدهای این اتفاق ادامه دارد

شبکه اورینت گزارش داد که تیپ 13 در بیانیه‌ای که پس از این حادثه داده گفته که النصره بر مقرها و انبارهای سلاح تیپ 13 سیطره پیدا کرده حال آنکه دیگر گروه‌های -به گفته آن- انقلابی، در قبال این مسئله سکوت اختیار کرده‌اند.

در این بین «عبدالله المحیسنی» تروریست سعودی که «قاضی شرعی» ائتلاف جیش الفتح نامیده می‌شود گفته که ضرورت دارد این مسئله در «دادگاه شرعی فوری» بررسی شود و کسی سلاحش را جز به سوی ارتش سوریه یا به گفته او «نیروهای اسد» نشانه نرود.

حمله بی‌توجیه

تیپ 13 در بیانیه دومی که روز یکشنبه صادر کرده، گفته که این حمله جبهة النصره اصلا توجیهی ندارد زیرا که «انقلاب سوریه در مرحله حساس و سختی قرار دارد».

طبق این بیانیه، «بهترین رزمندگان تیپ 13 کشته و سایر عناصر حاضر در مقرها، اسیر شده‌اند و النصره بر انبارهای سلاح مسلط شده است».

انتهای پیام/ص


ویدیو مرتبط :
ادلب - نبرد ارتش سوریه با تکفیری های النصره