سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دستگاه قضائی لبنان فرزند همراه امام موسی صدر را بازداشت کرد


به گزارش ایرنا، دادستان لبنان بعداز شش ساعت بازجویی شعبه اطلاعات نیروهای امنیت داخلی(پلیس) لبنان از حسن یعقوب که به درخواست دستگاه قضائی این کشور صورت گرفت، دستور بازداشت او را صادر کرد.
بعداز 37 سال از ناپدید شدن امام موسی صدر و دو همراهش در لیبی باردیگر این پرونده با بازداشت هانیبال قذافی درلبنان به صدر اخبار این کشور بازگشته است.
امام موسی صدر که موسس جنبش شیعی امل در لبنان است در 31 ماه اوت سال 1978 و در جریان یک سفر رسمی در طرابلس پایتخت لیبی ‏با دو همراهش ناپدید شدند.‏
امام موسی صدر به همراه شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین قرار بود در این سفر رسمی با مقام های ‏لیبی دیدار کنند.‏
براساس این گزارش، حسن یعقوب متهم شده است که حدود دو هفته قبل درعملیات ربودن هانیبال قذافی با یک گروه در داخل خاک سوریه هماهنگی کرده اما او به شدت این اتهام را رد کرده است.
شعبه اطلاعات پلیس لبنان مدعی شده است که حسن یعقوب از طریق « فاطمه . ه» تبعه سوریه با گروه رباینده هانیبال قذافی در دمشق هماهنگی می کرده است.
رسانه های لبنانی نوشتند که بازجویان حسن یعقوب را با این تبعه سوریه رو در رو کرده و نوارهای ضبط شده از مکالمات آنها را ارائه کرده اند.
حسن یعقوب هرگونه ارتباط با این تبعه سوریه را انکار و تاکید کرده است که او را نمی شناسد.
خانواده حسن یعقوب این اقدام دستگاه قضائی لبنان را « سیاسی » خوانده است و علی یعقوب برادر او ضمن ابراز تعجب از صدور قرار بازداشت، آن را غیرمسئولان خواند و تاکید کرد که « این اقدام پیامدهایی منفی دارد و کسی که با آتش بازی می کند، جواب آن را خواهد دید».
وی با تاکید به « حمایت سیاسی از بازداشت حسن یعقوب»، گفت: آیا حسن یعقوب باید به دلیل اصرار بر آزادی پدرش شیخ محمد یعقوب باید بازداشت شود.
ناجی ایوب وکیل حسن یعقوب هم گفت: خانواده موکلم به آزادی فوری او و تحقیقات شفاف و عادلانه و بدور از اختلافات سیاسی امیدوار است.
اشرف ریفی وزیر دادگستری لبنان از دادستان لبنان خواسته بود تا به طور فوری تحقیقات در باره ربوده شدن هانیبال قذافی را شروع و هر طرفی را که اطلاعاتی در این باره دارد، احضار و حتی بازداشت کند.
این در حالی است که خانم « بشری الخلیل» یک وکیل لبنانی ، اشرف ریفی را متهم کرده است در ربودن هانیبال قذافی دست دارد و به زودی اسناد و دلایل خود را به دادگاه ارائه می کند.
اشرف ریفی با صدور بیانه ای ، این اتهام را رد کرد.
براساس این گزارش به دنبال بازداشت حسن یعقوب شماری از نزدیکان و اعضای خانواده او در مقابل مقر پلیس در منطقه اشرفیه بیروت تجمع اعتراضی برپا کردند.
تعدادی از دوستان و نزدیکان حسن یعقوب هم در شهرهای مختلف منطقه بقاع به خیابان آمده اند و قرار است از ساعت 12 امروز هم در مقابل کاخ دادگستری بیروت تحصنی برای اعلام همسبتگی با حسن یعقوب برگزار شود.
نیروهای پلیس لبنان اقدامات امنیتی را در اطراف مقر پلیس و کاخ دادگستری افزایش داده و منابع ذی ربط از احتمال بحرانی شدن اوضاع در صورت آزاد نشدن حسن یعقوب خبر داده اند.
براساس گزارش اولیه رسانه های لبنانی یک گروه مسلح هانیبال قذافی را در منطقه بقاع در شرق لبنان ربوده و سپس او را در جاده بین المللی بعلبک – حمص رها کرده و شعبه اطلاعات نیروهای امنیت داخلی (پلیس)لبنان او را تحویل گرفت و به بیروت منتقل کرد.
خبرگزاری ملی لبنان خاطرنشان کرد که پسر قذافی هنگام ورود از سوریه به منطقه بقاع لبنان در روستایی نزدیک بعلبک ربوده شده است.
روزنامه لبنانی السفیر نوشت که هنوز معلوم نیست آیا هانیبال قذافی با هدف دیدار با الین اسکاف یک مدل لباس و همسرش و فرزندانش از سلطان نشین عمان وارد لبنان شده است و یا خیر؟
هانیبال (40 ساله) بعداز سرنگون رژیم دیکتاتوری معمر قذافی به الجزائر فرار کرد و بعداز مدتی الجزائر او را به همراه مادرش صفه فرکاش اخراج کرد و سال ها است که در منطقه ای القرم شهر مسقط در پایتخت عمان در بازداشت خانگی زندگی می کنند.
اما براساس درخواست دولت سوریه برای استرداد هانیبال قذافی او اخیرا در دمشق به عنوان « پناهنده سیاسی» زندگی می کرده است.
خاورم ** 1324

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
حضور و سخنرانی امام موسی صدر در بین مردم مقاوم لبنان