سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کشف اشیاء عتیقه با قدمت چهار هزار ساله در لاهیجان


به گزارش روز چهارشنبه واحد اطلاع رسانی پلیس گیلان به ایرنا، سرهنگ محمود قاسمی اظهار کرد: ماموران انتظامی پاسگاه لیالستان در پی دریافت گزارش های مردمی مبنی بر اینکه فردی اقدام به خرید و فروش عتیقه می کند، رسیدگی به این موضوع را در دستور کار قرار داده و با تحقیقات پلیسی از این موضوع اطمینان یافتند.
وی با بیان اینکه ماموران انتظامی با کسب مجوز قضایی از منزل مسکونی این متهم بازرسی کردند، افزود: ماموران در بازرسی از این منزل مسکونی، یک قبضه کلت کمری و یک عدد جیب خشاب برزنتی به همراه 10 قلم شیء عتیقه که به طرز ماهرانه ای در کابینت آشپزخانه جاساز شده بود، کشف و ضبط کردند.
سرهنگ قاسمی با بیان اینکه متهم 50 ساله این پرونده دستگیر شد، ادامه داد: کارشناسان میراث فرهنگی شهرستان، قدمت اشیای کشف شده را چهار هزار سال اعلام کرده اند.
فرمانده نیروی انتظامی لاهیجان از مردم خواست تا در برخورد و شناسایی مجرمان به خصوص کشف کالای قاچاق با پلیس همکاری کرده و موارد مشکوک را به مرکز فوریت های پلیس اطلاع دهند.
پیش از این نیز اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از شناسایی و دستگیری عوامل حفاری غیرمجاز در شهر دیلمان سیاهکل خبر داده بود.
شهرستان های سیاهکل و لاهیجان در شرق استان گیلان واقع هستند.ک/2
7294/2007

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
کشف عتیقه های چند هزار ساله در شهریار